در ادامه ی موضوع کابینت های ام دی اف (MDF) توی این پست میخوام در مورد نوع خاصی از اونا به نام «ام دی اف براق» کمی اطلاعات بهتون بدم. میخوایم ببینیم کابینت ام دی اف براق چیه؟

به طور کلی دو نوع کابینت ام دی اف براق توی بازار موجوده:

نوع اول همون ام دی اف معمولیه که رویه ی اون درخشش نسبتاً خوبی داره. توجه کنین که این مدل، یک نوع کابینت ام دی اف بشمار میره اما در مقایسه با سایر مدلای ام دی اف، مقداری براق‌تره.

2- نوع دوم که این روزها روی بورسه و درخشندگی خیلی زیادتری نسبت به ام دی اف (MDF) براق داره کابینت های‌گلاسه (High Gloss).  های گلاس رو گاهی در صحبت‌های عامیانه بهش ام دی اف براق هم میگن. درسته که های گلاس و ام دی اف باهم تفاوت های زیادی دارن اما میشه گفت که این نامگذاری خیلی هم اشتباه نیس  چون در حقیقت ورق های گلاس جنسش ام دی افه اما روکش اونا باهم متفاوته و ورق های گلاس روکش درخشنده تری داره.

در انتها چند مدل از انواع کابینت ام دی اف براق از نوع های گلاس رو باهم میبینیم.

یک طرح ساده و سفید که براقی سطح کابینت ها، روشنایی به محیط بخشیده. البته این نوع طراحی برای افرادی زیاد گرم و صمیمی نیست.

وجود انحنا توی کابینت‌ها با اینکه ابزار موثری برای خاص بودنه اما شاید کار آسون و کم‌هزینه ای نباشه.

این کابینت رنگ قهوه ای و طرح شبه چوبش باعث میشه محیط پرحرارت‌تری رو در اختیار صاحبخونه قرار بده.

توی این طرح، رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای طرح چوب متعادل کننده ی این محیط سرد شده با کابینت ام دی اف براقِ سفیدن. در این طرح پارکت چوبی کف، این نقش رو بازی میکنه

طرحی شیک و پر نور

این آشپرخونه تخت (flat) و مدرن با ام دی اف براق از نوع هایگلاس.

درپایان مزایا و معایب کابینت های ام دی اف (MDF) براق رو میگیم. این مزایا و معایب همون مزایا و معایب کابینت های ام دی اف و هایگلاسه. که هم در پست قبلی و هم در پست های بعدی بهش اشاره میکنیم.