توی وبلاگ تا الان کلی در مورد کابینت های ام دی اف(MDF) صحبت کردیم و ویژگیاشو گفتیم و مزایا و معایبش روهم بررسی کردیم و سعی شد تا حد ممکن نکته ای از قلم نیفته و یه آرشیو خیلی جامع و کاربردی در مورد کابینت ام دی اف (MDF)درست بشه تا شما بتونین ازش استفاده کنین. قبلش هم در مورد کابینت فلزی و مزایا و معایبش صحبت شد و اونو هم به صورت کامل بررسی کردیم. حالا میخوایم یه مقدار در مورد کابینت های گلاس صحبت کنیم. امروزه مصرف های گلاس در دکوراسیون و آشپزخانه خیلی زیاد شده و بااینکه هنوز هم ام دی اف(MDF) کاربرد بیشتری داره اما های گلاس داره جای خودشو باز می کنه و روزبه روز استفاده ازش بیشتر میشه.

اما هایگلاس(high gloss) چیه؟

« های گلاس»  یک نوع ورق ام دی افه (MDF)  با یه روکش پلاستیکی از جنس پلکسی گلاس. البته بگم که ورق های گلاس فقط قسمت مغزیش ام دی افه و همون روکششه که اونو از ام دی اف متمایز میکنه. ورق های هایگلاس معمولا فقط از یک طرف با پلکسی گلاس پوشیده میشن و سمت دیگشون ورق با لایه های ارزونتر پوشیده میشه.

این لایه ی پلاستیکی که همونجور که گفتم از جنس پلکسی گلاسه، یه حالت براق و شفاف به ورق «های گلاس» می دن و این مساله باعث زیبایی اون میشه. یکی از دلایل کاربرد روز افزون این جنس از ورقه ها در ساخت تجهیزات دکوراسیون داخلی از جمله کابینت، کمد، دکور و غیره هم همین درخشندگی و براق بودنشه.

ورق « های گلاس » در اون طرفی که لایه پلکسی گلاس داره، ضد آب به حساب میاد و بهتره که برای ماندگاری بیشتر کابینت و دکور، لایه ی پشت ورق هم از جنس مرغوبی مثل «ملامینه» پوشش داده بشه. ورق «های گلاس» تنوع رنگ و طرح زیادی دارن. مدل های خیلی زیبایی با این نوع ورق در کابینت سازی و دکوراسیون اجرا می شه و قیمت نسبتاً مناسبی هم داره. قیمت این ورقه ها توی یه بلاگ جداگونه بررسی میشه اما فعلا در همین حد بگم که مدل ایرانی این ورقه ها حدود متری 100 هزار تومن با ورق ام دی اف اختلاف قیمت داره.

حالت شیشه ای «های گلاس» باعث شده که عموماً این تصور به وجود بیاد که کلمه «گلاس» از لغت شیشه (Glass) در زبان انگلیسی اومده در حالی که اصل این واژه، High Gloss  بوده و به معنای درخشندگی زیاده(براقیت زیاد).

توی بلاگای بعدی در مورد بقیه ی جزییات این جنس از ورقه های کابینت صحبت می کنیم.