توی بلاگ قبلی در مورد کابینت های فلزی صحبت کردیم و باهاشون آشنا شدیم و دیدیم که کابینت های آشپزخانه فلزی 3 نوع هستند. دو نوعشون (کابینت فولادی و کابینت گالوانیزه) اشکالات زیاد و مزایای کمی دارن. یک نوعشون (کابینت استیل) مزایای زیاد و ایرادات و معایب نسبتاً کمی داره. مزایاشونو خدمتتون گفتم و یهخلاصه ای از معایبشونم گفتم اما توی این مطلب میخوام به صورت مفصل درمورد معایب کابینت فلزی صحبت کنم.

اشکالات کابینت های فولادی و گالوانیزه

این دو نوع کابینت فلزی (فولادی گالوانیزه) که به تدریج دارن با سایر انواع کابینت جدید مثل هایگلاس و MDF و ممبران جایگزین میشن چند عیب دارند که براتون میگم.

اولین ایرادشون، مقاومت پایین در برابر رطوبت و خوردگیه. این کابینتا به ویژه کابینت فولادی که با ورق سیاه درست میشه خیلی راحت زنگ میزنن و مجبورتون میکنن تا تعمیر یا تعویضشون کنین. البته کابینت گالوانیزه مقاومت بهتری نسبت به رطوبت داره ولی باز هم چندان مقاوم نیست.

دومین ایرادشون اینه که نمیشه از انواع اکسسوری و یراق آلات مدرن در این نوع کابینت ها استفاده کرد. طبیعتا این موارد میتونه در زیبایی و جلوه ی کابینت تاثیر زیادی داشته باشن و شما با استفاده از کابینت فلزی، خودتونو از این امکان و آپشن محروم میکنین.

سومین ایراد طرح ها و رنگ های محدود برای ساخت این کابینتاس. بنابراین اگه دنبال رنگ بندی مدرن و امروزی هستین شاید بهتر باشه دور این نوع کابینتا رو خط بکشین.

اشکالات کابینتای فولادی و گالوانیزه رو خدمتتون گفتم و حالا نوبت میرسه به بررسی اشکالات کابینت استیل

اشکالات کابینت استیل

توی مطلب قبلی دیدین که کابینت های استیل خیلی کابینت های خوبی هستن و لابد شما هم براتون سواله که پس چرا ازشون کم استفاده میشه؟ و اما جواب این سوال...

اولین و شاید مهمترینش هزینه زیاد نصب این نوع کابینتاس. به طور کلی این کابینتا به علت کیفیت خیلی خوبشون و مزایایی که توی مطلب قبلی براتون گفتم، کابینتای خیلی گرونی هستن و میشه گفت که جزء گرون ترین کابینتای بازارن.

دومین ایرادش که این ایراد توی کابینتای فولادی و گالوانیزه هم بود و میشه گفت توی کابینتای فلزی یه ایراد عمومیه، عدم امکان انتخاب طرح و رنگ متنوع که به دلیل نوع متریال و نحوه ساخت این نوع کابینت با محدودیت مواجهه و بنابراین اگه حتی از نظر مالی هیچ محدودیتی ندارین اما انتظار رنگ بندی خیلی خاص و تلفیق طراحی و رنگ های جذاب دارین، نمیتونین روی این نوع کابینتا حساب باز کنین و باید مدل دیگه ای رو انتخاب کنین.

بطور کلی چون مثل کابینت های گلاس یا کابینت ام دی اف یا سایر انواع کابینت آشپزخانه، نمیشه طرح های زیبا و متنوعی رو با استیل ساخت، لذا کابینت استیل کاربرد محدودتری داره و بیشتر توی رستوران ها و کترینگ ها و بیمارستان ها استفاده میشه.