ورق های ام دی اف یکی از متریال های خیلی کاربردی در ساخت کمد های دیواری هستند. همانند کابینت که میشه گفت پرکاربرد ترین متریال برای ساخت کابینت ها هم ورق های ام دی اف هستند. البته همه کمد های دیواری از جنس ام دی اف نیستند و کمد های دیواری مثل کابینت های آشپزخانه از متریال های مختلف ساخته میشن. متریال هایی نظیر هایگلاس، چوب، ممبران و ...  . 

انواع کمد های دیواری

اما کمد های دیواری چه نوع هستند؟!

برای پاسخ به این سوال باید بگم که کمد های دیواری رو میشه به روش های مختلف دسته بندی کرد. روش اول دسته بندی از نظر جنس بدنه ست. کمد های دیواری از نظر جنس بدنه میتونن به موارد زیر تقسیم بشن.

1)بدنه و درب ها از جنس لترون

2)بدنه از جنس لترون و درب ها از جنس ام دی اف

3)بدنه و درب ها تماما از جنس ام دی اف

4)هایگلاس

5)بدنه فلزی و درب ها از جنس ام دی اف

6)بدنه و درب ها از جنس چوب

و...

غیر از مواردی که گفته شد، کمد ها میتونن جنس مختلفی داشته باشن و یا ترکیبی از موارد بالا باشن.

مراحل و شیوه ساخت کمد دیواری

اول از همه باید شما طرح و کاربرد کمد دیواری رو مشخص کنین. طبیعتا قفسه کتاب یا کتابخانه یا کمد لباس، طرح هایی متفاوت از همدیگه دارند. بهتره که تعداد قفسه ها و کشوهایی که فکر میکنین برای کمدتون نیاز دارین رو هم مشخص کنین تا بتونین به نجار و کمد ساز، طرح دقیقی در مورد چیزی که میخواین، بدین. برای انتخاب طرح میتونین به گالری های تصاویر و مدل های کمد که در اینترنت موجود هست، مراجعه کنین. البته میتونین طرحی که انتخاب میکنین، کاملا خلاقانه بوده و از ذهن خودتون باشه و همون رو به نجار ارائه بدید. البته به شرطی که قابلیت اجرایی داشته باشه!

بعد از انتخاب طرح، باید از نجار و کمد سhز بخواین که از محل شما بازدید کنن. طرح خودتون رو براشون بگین و ازشون بخواین که محل رو اندازه گیری کرده و به شما قیمت نهایی کار رو بدهند. از بین نجار ها، میتونین کسی رو که قیمت نهایی اعلامی اون، از همه کمتره و کیفیت کاری مورد قبولی داره، انتخاب کنین و با اون قرارداد امضا کنین.

پس از قرارداد و پرداخت مقداری پیش پرداخت، نجار کار رو شروع کرده و بر اساس طرح شما، ساخت کمد دیواری رو شروع میکنه. در این مرحله، بر اساس طرح مورد نظر، برش کاری و رنگ آمیزی و سایر موارد فنی انجام شده و کمد آماده نصب در محل میشه. پس از آماده شدن کمد، نجار کمددیواری رو در محل نصب کرده و اون رو به شما تحویل میده.

تنها نکته ای که باید در انتهای این مطلب بهتون یاداوری کنم، اینه که همانند کابینت که توصیه میکردیم قیمت متری نگیرین و قیمت تمام شده رو از نجار بخواهید، اینجا هم توصیه میکنیم قیمت متری نگیرین و قیمت تمام شده رو از نجار بخواهید و همون قیمت رو در قرارداد ذکر کنین و قرارداد ببندین.