جایی برای خوندن در مورد دکوراسیون آشپزخونه

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

اندراحوالات من و مامانم و بابام 3- کابینت چجوری قیمت بگیرم 2؟

قبلا در مورد انتخاب کابینت و نحوه ی قیمت گرفتنش باهاتون صحبت کردم و گفتم که میشه با 6 قدم، به شکلی صحیح، قیمت گذاری و قیمت گرفتن کابینت رو انجام داد. اما حالا 9 تا نکته ی  تکمیلی در مورد قیمت کابینت ام دی اف، های‌گلاس، ممبران، چوبی و بدنه‌ی کابینت‌ها میخوام بهتون بگم تا بهتون کمک کنه.

*در کابینت ها طبیعتا نوع متریالی که بکار میره، خیلی برای تعیین قیمت مهمه. توی کابینتای MDF و های گلاس،  نوع متریال ورقه ها، ملاک اصلی تعیین قیمته. اینکه ایرانی یا خارجی باشن، اینکه متعلق به چه برندی هستن و غیره. نکات تکمیلی درباره این کابینت‌ها رو بعدا بهتون میگم.

*در کابینت چوبی، چه روکش چوب و چه کابینت تمام چوب (مخصوصاً تمام چوب) نوع چوب انتخابی خیلی موثره. همینطور در این نوع کابینت‌ها، رنگ (معمولاً رنگ پلی استر) یه ملاک خیلی مهم برای تعیین قیمته. بنابراین حتماً درباره جزئیات و قیمت تمام شده با رنگ از کابینت‌ساز و نجار محترم استعلام کنین.

*نکات ظریف و مهمی در قیمت کابینت ممبران هست که توی مطالب آینده حتما بهش به صورت دقیقی میپردازیم.

*از کابینت‌سازها و نجارها درباره جنس بدنه (یونیت اسکلتِ کابینت) بپرسین و بدونید قیمتی که میگن دقیقاً با چه جنس بدنه‌ای است تا بتونین قیمت هارو درست مقایسه کنین؛ خیلی از اوقات جنس بدنه با جنس بقیه بخش‌های کابینت‌ که در معرض دیدن متفاوته. مثلاً بیشتر کابینت های‌گلاس، جنس بدنه اش از های‌گلاس نیست و ازMDF  ساخته میشه. یا بعضی وقت‌ها بدنه ی کابینت ام دی اف MDFاز جنس ملامینه ساخته میشه.

*پیشنهاد میکنم جنس یونیت اطراف و زیر سینک رو از متریال پی وی سی PVC انتخاب کنین با اینکه قیمتش کمی بیشتر میشه.اما ارزشش رو داره چون ضد آبه، ضد خوردگی میکروبی و حشره‌ای و کلی مزایا داره وبه کابینت ساز تاکید کنین این تغییر رو در قیمت نهاییش لحاظ کنه تا بعدا اضافه قیمتی از این بابت طلب نکنه .

*جنس صفحه کابینت متفاوت از جنس کابینت هست. جنس صفحه وضخامت اون رو معمولاً نمیگن اما خوبه که شما درباره‌اش بررسی کنین و حین قیمت گرفتن بهش توجه کنید.

*یکی از عمده ترین دلایل برای اختلاف قیمت، تغییر اندازه ها و مدل های کابینت ازانواع استاندارده، مثلا تغییر اندازه ی پایه ها، تغییر ارتفاع کابینت دیواری از 70 سانت، اجرای کابینت جزیره، اجرای اپن معلق و ... .

*مطالبی که درباره قیمت کابینت‌ گفتیم به صورت مشابهی البته نه با حساسیت کابینت، در مورد کمدهای اتاقی و دکور ها هم صدق میکنه. کمدها رو معمولاً به صورت مترمربع قیمت میدن و گاهی طبقه بندی داخل کمد رو جداگانه محاسبه میکنن اما شما میتونین از همون مراحل 6 گانه بلاگ قبلی برای قیمت گرفتن کمدها استفاده کنین.

*نکته مهم پایانی اینکه: هیچ تدبیری جایگزین انتخاب درست نجار و کابینت ساز خوب و حرفه ای نمیتونه باشه. تمام ظرافت و زیبایی و ماندگاری کار در دست این گروهه پس برای انتخاب یه مجری حرفه ای با دقت عمل کنین.

 


۳۰ تیر ۹۷ ، ۱۷:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

اندراحوالات من و مامانم و بابام- قیمت کابینت چجوری بگیرم؟

توی بلاگ قبلی بهتون گفتم که ما میخواستیم دکوراسیون خونمونو تغییر بدیم و مامانم و بابام اعتقادی به سرچ و اینجور چیزانداشتن و معتقد بودن که اینا همشون قرتی بازیه و مرد(!) اونه که پاشه بره تو خیابون و ازونجا فقط قیمت بگیره که منم البته خیلی زیاد به حرفشون گوش ندادم وکار خودمو انجام دادم. البته منکر قیمت گرفتن از بازار بیرونم نیستم اما میگم در کنار اون میتونیم از سایتای مربوط به این قضیه هم کمک بگیریم و باهم مقایسه کنیم و بتونیم بهترین انتخابو داشته باشیم.

حالا به صورت خلاصه میخوام درباره قیمت کابینت آشپزخانه صحبت کنم باهاتون و تجربه های خودم و مامانم و بابامو در اختیارتون بذارم. باشد که رستگار شوید و بتونید پیش از اجرای کابینت و کمدهای مورد نظرتون، جلوی پشیمونیِ آخر کار رو بگیرید.

قیمت کابینت، متری چند؟!

این سوالیه که همه میپرسن! خواهشاً اگر هم اینطوری بررسی میکنین، نحوه درست تحقیق درباره قیمت کابینت‌ها، کمدها و دکوراسیون داخلی رو هم یاد بگیرین و مراقب باشین سرتون کلاه نره. در بازار معمولا قیمت انواع کابینت رو به متر طول میگن؛ ولی این اصلاً روش دقیقی برای محاسبه قیمت هیچ نوع کابینت و کمدی نیست و فقط میتونه حدودی از قیمت رو براتون روشن کنه. توجه کنین طرحِ کابینت، برندِ متریال‌ها، جزئیات اجرا (مثل یراق‌آلات و یا نحوه آب‌بندی) وهمینطور مهارت تیمِ نجار و کابینت سازِ اجراکننده، در قیمت گذاریِ نهایی یک کابینت خیلی تاثیرگذار هستن. در ادامه درباره نکات قیمت‌گذاری کابینت‌ مختلف صحبت می‌کنیم.

روش قیمت گرفتن از کابینت‌ساز برای تعیین قیمت کابینت

خیلی از سفارش‌دهنده‌ها و مجریان (کابینت ساز ها) قبل از قرارداد، قیمت رو به صورت متری اعلام می‌کنند. مثلا: کابینت هایگلاس ایرانی: متری 550 هزار تومان. حالا آیا این روش مناسبی برای ارزیابی و تصمیم گیری درباره قیمته؟! به هیچ عنوان. چرا؟؟ چون جزئیات زیادی در مورد نحوه محاسبه قیمت کابینت ها وجود داره. این جزئیات باعث میشن محاسبه حدودیِ اولیه (بر اساس متر طول) با هزینه نهایی ای که سفارش‌دهنده مجبور به پرداختش میشه تفاوت داشته باشه. مثلاً 10 متر طول کابینت لازم دارین، در قیمت طول که بهتون گفتن ضرب میکنین، مثلاً در میآد 5 و نیم میلیون تومن، آخرش که کابینت‌ساز یا نجار محترم بهتون فاکتور 8 میلیونی رو به همراه جزئیاتی که اجرا کرده و نحوه محاسبه‌ی واقعی که ازش اصلاً اطلاع نداشتین تقدیمتون کرد، کلی اذیت میشین.

حالا راه حل چیه؟!! پس روش درست قیمت‌گذاری و قیمت گرفتن برای کابینت چیست؟

خیلی پیچیده نیست! فقط باید کمی دقت کنین و مراحل زیر رو انجام بدید:

1-قبل از همه تصویر طرح کابینت مورد نظر رو تهیه کنین. حتی تصویری حدودی هم بهتر از هیچیه. برای این کار میتونین از الگوهای گالری مدل‌های کابینت استفاده کنین. این مرحله، تقریباً مهمترین مرحله است

2-نوع کابینت و سپس برند متریال ورق‌ها (و متریال‌های اصلی ای که باهاش کابینت رو میسازن) رو مشخص کنین: ام دی اف؟ های گلاس؟ ممبران (وکیوم)؟ چوب؟ چه رنگ و طرحی؟ از چه کارخانه ای؟ از چه نوع یا برندی؟

3-نوع یراق‌ها رو معین کنین (مخصوصاً لولاها و قیمت دستگیره ها ویا قیمت اکسسوری ها درصوت اجرا).

4-در مورد جزئیات مهم اجرایی مثل نحوه آب‌بندی سینک، جانمایی دقیق اجزای کابینت و غیره تعیین تکلیف کنین

5-با کابینت‌سازها و یا نجارهای حرفه‌ای مشورت کنین: درباره جزئیات اجرایی ازش بپرسین و نهایتاً قیمت نهایی کل کار رو ازش استعلام کنین نه قیمت رو بصورت متری! باز هم میگم: قیمت نهایی کل کابینت نه به هیچ صورت دیگه‌ای مثل متر طول یا متر مربع یا هرچی!

6-از بین نجارها و کابینت‌سازهایی که باهاشون درباره یک طرح با جزئیات یکسان مذاکره کردین، یکی رو همراه با تعهد زمان‌بندی کار انتخاب کنین.اگر قیمت‌ها نزدیک به هم بودن، پیشنهادم اینه که با فردی که حرفه‌ای تر و منظم‌تر هست قرارداد ببندید.

۲۷ تیر ۹۷ ، ۱۷:۲۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آشپزخونه ی ما ...

اندراحوالات من و مامانم و بابام- دکوراسیون و کابینت

چند وقتی بود که با خودمون فکر میکردیم اگه یه پولی بیاد دستمون حتما یه دستی به سر و روی خونه میکشیم و دکوراسیونشو عوض میکنیم تا یه کم برامون تنوع بشه و حال و هوامون عوض بشه. برای همین من هرازچندگاهی میرفتم و سرچ میکردم تا هم مدلای جدید رو ببینم هم اگه جایی قیمت داشت، از قیمتا خبردار بشم. البته بابا و مامانم زیاد به این روش اعتقادی نداشتن و معتقد بودن باید بریم توی بازار بگردیم و این قرتی بازیا(!) که نشد تحقیق برای تغییر دکوراسیون خونه!!

منم راستش اونقدری حوصله نداشتم تا بشینم و قانعشون کنم که تفاوتی نداره از جهت قیمت و مدل و تازه اینجوری خیلی کارمون راحت تره و توخونه میشینیم و تازه مدلای متنوع تری هم میبینیم.

یه روز برحسب عادت داشتم همینجوری برای خودم وبگردی میکردم که به یه چیز جالب برخوردم. یه سایت بود پر از مدل دکوراسیون آشپزخونه و کابینت ام دی اف و های گلاس و ممبران و ....

البته بگم که من فک نمیکردم یه کابینت بتونه انقدر مدلاش و جنساش متفاوت باشه و توی این خیال بودم که همه ی کابینتا و دکوراسیون آشپزخونه یه جنسن و فقط رنگشون میکنن و متفاوت میشن

این اسماییم که یاد گرفتم به لطف یه چرخ کوچیک توی مطالب همون سایته س وگرنه منو چه به اینکه بخوام فرق ام دی اف با های گلاسو بدونم

میگفتم که داشتم توی سایتش چرخ میزدم و مدلاشونو میدیدم و مقاله هاشونو میخوندم که یهو حواسم رفت روی یه قسمت که نوشته بود "نجار و کابینت ساز مطمئن و حرفه ای را پیدا کنید" کنجکاو شدم و کلیک کردم روش و یه صفحه برام باز شد که شمارمو میخواست تا بهم زنگ بزنه و منم شمارمو نوشتم و خیلی زود باهام از طرف اونجا تماس گرفتن.

وقتی بهم زنگ زدن، من یه سری سوال پرسیدم و خیلی خوش برخورد و باحوصله جواب تک تک سوالامو دادن و آخر تماسمون هم گفتن میتونن چند نفر کابینت ساز معتمد که محدوده ی خونمونن رو بهم معرفی کنن تا بیان و شرایط خونه و آشپزخونمونو ببینن و قیمت دقیق هم بهمون بگن.

به بابام گفتم و در کمال تعجب از این مساله استقبال کردن. با نجارا و کابینت سازا هماهنگ کردیم و اومدن و وضعیتو دیدن و قیمت دادن.

وقتی قیمت این کابینت سازا رو با بیرون مقایسه کردیم، برامون به صرفه بود تا از خدماتشون استفاده کنیم. چیزی که این همکاری رو برامون جذاب تر کرده بود، علاوه بر قیمت پایین تموم شده برامون، برخورد خوب افراد و همچنین پیگیری برای نظرسنجی و فیدبک گرفتن بود.

القصه، این تغییردکوراسیون ما بااینکه سختی کم نداشت، اما باعث شد با این سایت و سایت های مشابهش آشنا بشیم و البته یکمم نظر بابا و مامانم نسبت به اینجور تحقیقا تلطیف بشه...

 

۲۶ تیر ۹۷ ، ۱۳:۵۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
آشپزخونه ی ما ...