آشپزخانه قطب اصلی هر خانه است - یک نقطه اجتماعی که بیشتر افراد تمایل دارند وقت خود را بگذرانند. هیچ جایی در خانه نسبت به آشپزخانه ترافیک و فعالیت بیشتری ندارد. آشپزخانه اتاقی است که در آن خاطرات ایجاد می شود ، تصمیم گیری می شود و رضایت یافت می شود. امروزه طراحی کابینت های آشپزخانه ها اهمیت خیلی زیادی دارند. مثلا کابینت آشپزخانه ممبران اگر خوب طراحی و اجرا نشود، بسیار به شما ضرر می رساند. اما در این بلاگ قرار است در مورد موضوع متفاوتی صحبت کنیم. در این مطلب قرار است در مورد انواع کابینت ارزان آشپزخانه میخواهیم صحبت کنیم.

انواع کابینت ارزان آشپزخانه؛ کابینت های استوک و پیش ساخته قیمت مناسب

اولین چیزی که باید در هنگام توجه به تفاوت بین کابینت های استوک ، پیش ساخته و سفارشی بدانید این است که این اصطلاحات مربوط به نوع روش های تولیدی است که برای ساخت کابینت ها استفاده می شود ، و نه کیفیت کابینت ها.

کابینت های پیش ساخته

کابینت پیش ساخته در حال حاضر با ابعاد استاندارد و بدون گزینه اصلاحات سفارشی ساخته شده و در یک انبار ذخیره می شود.

مزیت کابینت های پیش ساخته این است که می توانید آنها را سریعتر از کابینت های سفارشی دریافت کنید و آنها آماده نصب هستند.

اما شما می توانید به منظور خاص کردن ویژگی های آشپزخانه و کابینت پیش ساخته خودتان، به طور جداگانه لوازم جانبی خریداری کنید. در این کابینت ها رنگ ها و سبک های درب ها ممکن است کمی محدود باشد اما گزینه هایی برای تقاضا هم یافت میشود. اکثر تولید کنندگان با داشتن رنگ های خنثی و طرح های کلاسیک برای درب ها ، انتخاب های محدودی را در اختیار شما قرار داده اند.

کابینت سفارشی های گلاس

کابینت های پیش ساخته در یک کارخانه تولید انبوه می شوند و در صورت سفارش آماده ارسال هستند. آنها در واحدهایی فروخته می شوند و هیچگونه سفارشی سازی در دسترس نیست. آنچه که می بینی همانست که بدست می آوری! از مزایای کابینت های استوک ، قیمت مناسب و زمان تحویل سریع است.

دیدن این ویدئو رو از دست ندید.

https://www.youtube.com/watch?v=jRCSIY9tPho

کابینت استوک یا دست دوم

کابینت های استوک یا دست دوم یکی از انتخاب های شما برای زمانی است که نمیخواهید هزینه زیادی برای کابینت های آشپزخانه خودتان پرداخت کنید. کابینت های دست دوم همانطور که از اسم آن ها پیداست، کابینت هایی هستند که در گذشته از آن ها در خانه ای استفاده میشده است. سپس به دلایلی از آن خانه جدا شده و به صورت جداگانه به فروش می رسند.

این کابینت ها نسبت به کابینت های پیش ساخته ارزان تر هستند. اما طرح و رنگ و اندازه آن ها محدود بوده و توسط شما انتخاب نمی شود. این مساله بزرگترین مشکل کابینت های استوک است. همچنین پیدا کردن یک کابینت استوک تمیز و مرتب کار نسبتا سختی است.

کابینت های سفارشی

کابینت های سفارشی طبق مشخصات شما ساخته شده اند. بنابراین می توانند تقریباً هر چیزی که شما می خواهید باشند! این کابینت ها کاملا دلخواه شما هستند. چون که با سفارش و برا اساس نیاز شما و کاربرد مورد نظر شما ساخته میشوند.

 به همین دلیل کابینت های سفارشی گران ، پر کار هستند و معمولاً یکی دو هفته ساخت آن ها طول می کشد. کابینت های سفارشی یا توسط یک نجار ماهر در خارج از کشور یا در خارج از کشور ساخته می شوند ، یا بر اساس ساخت و سفارش ساخته می شوند. 

کابینت های سفارشی برای آشپزخانه، حتی اگر آنها به عنوان گران ترین گزینه در نظر گرفته شوند ، به دلایل مختلف هنوز هم انتخاب محبوب بین مشتریان هستند. در مقایسه با گزینه های کابینت استوک یا از پیش ساخته شده ، کابینت های سفارشی این امکان را به مشتریان در بازار می دهد تا یک سبک طراحی بسیار خاص را در ذهن داشته باشند، به خصوص اگر فضا و تنظیمات آشپزخانه به طراحی سفارشی نیاز داشته باشد.

نتیجه گیری: چجوری سرمون کلاه نره؟

در این مطلب به صورت کامل به انواع کابینت آشپزخانه پرداختیم. در مورد انواع تفاوت کابینت ها صحبت کردیم و هر کدوم از انواع مختلف کابینت رو به طور کامل توضیح دادیم. برای پیدا کردن یک کابینت ارزان که کیفیت بالایی داشته باشه شما نیاز به صرف وقت و دقت فراوانی دارین. بی دقتی در خرید این کابینت ها باعث ضرر خیلی زیاد شما میشه. اون موقع مجبور میشین هزینه ی خیلی بیشتری انجام بدین تا دوباره کابینت بخرین یا اینکه همون کابینت رو تعمیر کنین. پس هنگام خرید این کابینت ها حسابی دقت به خرج بدین تا بهترین نتیجه رو بگیرین و سرتون کلاه نره!