در بلاگ های قبلی کابینت کلاسیک رو باهم بررسی کردیم. دیدیم که کابینت های کلاسیک کابینت هایی با طرح های پرکار و گاهی شلوغ هستن. این کابینت ها طرح و نقش زیادی برروی قسمت های مختلف خود نظیر درب کابینت، تاج ها و پاخور های کابینت و برروی جزیره و اپن آشپزخانه دارن. اما کابینت های مدرن به نظرتون چه ویژگی هایی دارن؟! کابینت های مدرن معمولا در نقطه مقابل کابینت های کلاسیک درنظر گرفته میشن. این کابینت ها برخلاف کابینت های کلاسیک که معمولا پرکار و شلوغ طراحی میشن، کابینت هایی با طراحی بسیار ساده، بدون قاب، تاج و پاخور هستن!

یکی از دلایلی که کابینت های کلاسیک و مدرن همیشه در مقابل هم درنظر گرفته میشن، همین طراحی متفاوت اون هاست!

ویژگی های کابینت آشپزخانه مدرن

اما کابینت های مدرن چه ویژگی های دیگه ای دارن؟! چه عاملی باعث میشه که به این کابینت ها بگیم مدرن؟! همونطور که گفتیم، یکی از مهمترین عوامل مدرن بودن یک کابینت، سادگی در طراحی و اجزای اون است. این کابینت ها بدون قاب و پیچیدگی در طراحی هستن! میتونیم بگیم رک و واضح به اصل مطلب پرداخته اند!

علاوه بر این مورد از یک راه دیگه هم میتونیم تا حدودی مدرن و کلاسیک بودن کابینت رو مشخص کنیم؛ جنس کابینت! کابینت های مدرن عمدتا با متریال های خاصی ساخته میشن. اکثر مواقع کابینت های گلاس و کابینت های ام دی اف رو میتونیم در دسته کابینت های مدرن بذاریم. در مقابل کابینت آشپزخانه ممبران و کابینت چوبی جزء کابینت های کلاسیک به حساب میان. البته نکته ی خیلی مهمی که باید بگم اینه که این مورد زیاد قابل استناد نیست! چونکه کابینت ممبران هم میتونه به صورت مدرن طراحی بشه. در مقابل کابینت های ام دی اف کلاسیک هم وجود دارن! اما در بیشتر مواقع، کابینت های گلاس و ام دی اف با طراحی مدرن و کابینت ممبران و چوب و روکش چوب با طراحی کلاسیک طراحی میشن.

طرح های مدرن، حس تازگی و امروزی بودن به ما میده و همه این مواردی که گفتیم، باعث میشه که افراد زیادی به استفاده از طراحی مدرن تمایل داشته باشن.

مدل های کابینت مدرن

بعد از توضیحی که درباره طراحی مدرن گفتیم، بریم و چند مدل کابینت آشپزخانه مدرن رو باهم ببینیم.

کابینت آشپزخانه ام دی اف با طراحی مدرن و انتخاب رنگی زیبا. رنگ سفید و قهوه ای روشن یکی از ترکیب های رنگی بسیار زیبای آشپزخانه است. این ترکیب باعث روشن نشون داده شدن فضای آشپزخانه میشه. بعلاوه طرح و رنگ چراغ های آشپزخانه هم دارای خلاقیت زیبایی است

باز هم ترکیب رنگ قهوه ای روشن با سفید. این بار با ترکیب کابینت آشپزخانه های گلاس و کابینت ام دی اف! قسمت های طرح چوب دارای جنس ام دی اف و کابینت های دیواری سفید رنگ از جنس هایگلاس هستن. ترکیب متریال ها در کابینت های مدرن گاهی دیده میشه. این ترکیب به خصوص در مورد ام دی اف و هایگلاس خیلی پرکاربرده.

کابینت های سفید با رنگ های متنوع اطرافش که کاملا دنیای متفاوتی از هم دارن! رنگ قهوه ای و صورتی و سفید و زرشکی! مطمئنا فردی که این رنگ ها رو انتخاب کرده، مورد پسندش بوده ولی افراد کمی وجود دارن که این ترکیب رو برای آشپزخانه خودشون انتخاب کنن!

کابینت سرمه ای و سفید. رنگهای زیبایی است. اما این ترکیب هم جزء ترکیب های رنگی است که کمتر در اطراف خودمون دیدیم.

مقداری دلگیر شده اما لوکس به نظر میاد! آشپزخانه مدرن با کابینت هایی از جنس ام دی اف که بسیار بزرگ و جادار به نظر میاد. طرح زیبایی است که باید روی نورپردازی اون کار بشه. نورپردازی قوی تر باعث میشه زیباتر به چشم بیاد.

ممنونم که به این مطلب توجه کردید. میتونین نظرات و پیشنهادات خودتون رو با من به اشتراک بذارین. حتما پاسخگوی شما هستم.