جایی برای خوندن در مورد دکوراسیون آشپزخونه

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

مدل های کابینت ممبران

مدل های کابینت ممبران

در این بلاگ میخوام چند مدل کابینت ممبران رو باهم ببینیم و بررسی کنیم. در بلاگ های قبلی در مورد کابینت ممبران و مزایا و معایبش صحبت کردیم و دیدیم که کابینت ممبران در کنار زیبایی و تنوع طرحی بسیار زیادی که داره، معایب جدی و مهمی هم داره که ممکنه شما رو از استفاده متریال ممبران منصرف کنه. پس خیلی مهمه که قبل از خریدتون، حسابی مزایا و معایب و کاربردی که از کابینت انتظار دارین رو بررسی کنین و بعد تصمیم نهایی رو بگیرید.

خب بریم سراغ بررسی مدل ها. در این بلاگ 5 مدل کابینت ممبران رو بررسی میکنیم و ویژگی های هرکدوم رو میگیم.

یک مدل کاملا کلاسیک و طرح چوب کابینت ممبران. مدلی سنتی اروپایی که ترکیب رنگ جذاب و مدلی مجلل و باشکوه داره. احتمالا اولین چیزی که شمارو درگیر خودش کنه همین شکوه بالای دکوراسیون آشپزخانه ست. آشپزخانه ی ممبران پرکار با سرستون ها و تاج های منبت کاری شده و البته خیره کننده. شاید بتونیم بگیم مناسب برای قصر ها و خانه های خیلی مجلله و کمتر در خانه های عادی ممکنه از این مدل کار بشه.

برخلاف مدل قبلی که شکوه و جلال زیادی داشت و بسیار پرکار بود، در این مدل چیزی که اول از همه به چشم میاد سادگی کاره. خیلی مشابه کابینت ام دی اف و کابینت هایگلاس(البته با درخشندگی کمتر) در کنار سادگی که مورد علاقه ی خیلی از افراد از جمله خودمه، باید به ترکیب رنگی پرطرفدار قهوه ای و سفید اشاره کنم که از دیگر عوامل جذاب شدن این مدله.

مدلی کاملا کلاسیک و پرکار که دارای ترکیب رنگی آشنای قهوه ای و سفیده. آشپزخانه دارای دو بخشه. یکی بخش خصوصی تر که بعد از اون طاق سفید، قرار داره و برای ساکنین خانه فضایی امن و راحت رو فراهم میکنه و بخش دوم در خارج از اون طاق سفید قرار داشته که کاملا در دید قرار داره. ایده ی جالی میتونه باشه!!! البته این مدل ها، به دلیل اینکه پرکارتر هستن، از نظر قیمت مقداری با مدل های کم کار متفاوتن و قیمتشون بیشتره.

مدلی کلاسیک. باشکوه و مجلل! رنگ بندی خوبی داره و با اینکه خیلی مجلله اما سبک کار برخلاف مدل اول، کاملا مناسب اجرای خانه های معمولیه. البته مدل های کابینت سفید همواره ریسک کثیف شدن رو دارن که باید مراقب این مساله باشید و از کثیف شدنشون جلوگیری کنین یا به صورت منظم اقدام به تمیز کردن اون ها بکنید.

ممبران کاملا سفید و سرد! البته قسمت های کوچکی از کار، رنگ طلایی داره که کمی از سرمای محیط کم کردن اما در کل نتونستن تغییری در مقدار بی روح بودن و سرمای اون بذارن. به نظرم وجود رنگ هایی گرم تر در کنار این مدل، خیلی میتونستن به جذابیت کار کمک کنن و چشم ما با دیدنشون احساس تکراری بودن و خستگی نکنه.


ممنونم ازتون که به این مطلب توجه کردید.

میتونین سوالات و نظرت خودتون رو در قسمت کامنت ها درج کنید. من پاسخگوی شما خواهم بود. 


۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۸:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آشپزخونه ی ما ...

مزایا و معایب کابینت ممبران

در ادامه ی بررسی مدل های کابینت در این وبلاگ، رسیدیم به مدل کابینت ممبران و توضیح مختصری در مورد کابینت ممبران در بلاگ قبلی دادیم. در این وبلاگ میخوایم مزایا و معایب کابینت ممبران رو بررسی کنیم و ببینیم آیا میصرفه که این مدل ازکابینت رو اجرا کنیم یا نه؟! در ادامه متوجه میشین که کابینت ممبران چه مزایا و معایبی داره و میتونین تصمیم به خرید یا انصراف از خرید این مدل رو بگیرین

مزایای کابینت ممبران

مهمترین مزیت مدل های کابینت ممبران رو میشه به صورت زیر گفت:

امکان اجرای طرح های خیلی متنوع و زیبا به دلیل تکنولوژی خاص ساخت و با قیمت نسبتاً مناسب.

اما معایب کابینت ممبران چی ؟! معایب کابینت ممبران کم نیستند و با وجود اینکه این کابینت زیبایی شگفت انگیزی داره و قیمت کابینت ممبران هم در مقایسه با متریال هایی مثل چوب کمتر و مناسب تره، اما عیب های مهمی داره که در ادامه بهشون اشاره میکنیم. البته یه نکته رو قبل از بررسی اشکالات کابینت ممبران بگم که عیب های کابینت ممبران خیلی وابسته به سطح و کیفیت اجرای اون هستند که در ادامه میبینین.

 

اشکالات و معایب کابینت ممبران (وکیوم)

1)        ظرافت زیاد طرح ها

همونطور که در بلاگ قبلی توضیح داده شد، مغزی کابینت های ممبران  از ام دی اف MDF خام ساخته شده که روی اون لایه پی وی سی (PVC) با حرارت، چسب و فشار ناشی از خلاء (وکیوم) پوشش داده میشن. این روکش ها میتونن رنگ های مختلفی باشن.

اما ممکنه سوال پیش بیاد که خب این که مشکلی نداره پس چجوری میگین مشکله؟ در جواب باید بگم وقتی کنده کاری ها و طرحهای برجسته یا فرورفته ی کابینت خیلی ظریف باشن، پوشش لایه ی PVC خوب انجام نمیشه. پس باید طرح های منبت کاری یا کنده کاری شده رو نسبتاً درشت در نظر بگیرین و از ظرافت بیش از حد طرح های برجسته و فرورفته پرهیز کنین.

2)       تنوع کیفیتِ اجرا

قبلا هم گفتم که کیفیت نهایی این نوع کابینت، بسیار زیاد به کیفیت کار کابینت ساز ارتباط داره.

علتش اینه که نجار میتونه برای مرحله ی پوشش PVC (مرحله وکیوم) کار رو در کارگاه وکیوم با کیفیت پایین انجام بده یا از چسب نامرغوب برای این مرحله استفاده کنه یا پوشش پی وی سی کار رو با کیفیت پایین انتخاب کنه و مواردی از این دست. خب حالا راه حل چیه؟ تنها راهش اینه که برای ساختن کابینت ممبران از یک کابینت ساز مطمئن و حرفه ای استفاده کنین و اینجوری خیالتون هم راحته که محصول نهایی کاملا با کیفیت و قابل اتکاست.

3)      حساسیت به نور و حرارت

پوشش پی وی سی PVC که روی کابینت ممبران کار میشه در برابر نور آفتاب حساسه و میتونه به مرور زمان تغییر رنگ بده. بعلاوه در اثر نور و حرارت میتونه چسبش کم کم ضعیف بشه و اصطلاحاً خودش رو ول کنه. اما باید برای رفع این مشکل از چسب با کیفیت استفاده کرد! کلا از من به شما نصیحت که برای چسب ممیران دنبال صرفه جویی نباشید و از بهترین چسب استفاده کنین تا در گذر زمان روکش کابینتتون باد نکنه یا خودشو ول نکنه.

سایر منابع گرمازا مثل شعله گاز و بخار آب هم میتونن همین مشکل رو برای کابینت ممبران بوجود بیارن.

4 )     حساسیت به اجسام تیز

روکش های پی وی سی در کابینت های ممبران در برابر برخورد اجسام تیز نسبتاً حساسن. باید خیلی مراقب باشیم تا با مواردی مثل چاقو و قیچی و موارد مشابه این آسیب نبینن وگرنه تعمیرشون کلی دردسر داره که در پاراگراف بعدی بهش اشاره میکنم.

5)      تعمیرکابینت با همان طرح و رنگ

فک کنین کابینت شما بعد از 5 سال نیاز به تعمیر پیدا کرده و شما میرین بازار برای کابینتتون قطعات مورد نیاز بگیرین و ورقه هایی با روکش ممبران با طرح کابینت خودتون بگیرین که میبینین ای بابا از این طرح مورد نظر شما 4 ساله که دیگه تولید نمیشه و توی بازار نیس! طبیعتا خیلی توی ذوقتون میخوره و سردرگم میشین که حالا چکار کنین؟!!!! کابینت های ممبران تنوع طرح و رنگ خوبی دارن اما برای تنوع دادن بیشتر به بازار و همچنین دلایل فنی، مدل ها مداوم در حال تغییرن و از مدل های قبل ممکنه تولید نشه یا حداقل کمتر تولید بشه!! این مساله هم ممکنه شمارو از خرید ممبران منصرف کنه که انصافا مشکل کمی نیس! البته این مشکل ممکنه برای بقیه ی مدل های کابینت هم وجود داشته باشه ولی در کابینت های ام دی اف و کابینت های هایگلاس خیلی کمتره.

در نهایت با وجود این مزایا و معایب شما هستین که در انتخاب متریال مورد نظر خودتون تصمیم گیرنده هستین و میتونین باتوجه به مواردی که از کابینت انتظار دارین، بهترین انتخاب رو انجام بدید.

ممنون از توجه شما. سوالاتتون رو در قسمت نظرات وبلاگ بنویسید. من در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهم بود


۱۴ آبان ۹۷ ، ۲۰:۲۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آشپزخونه ی ما ...