جایی برای خوندن در مورد دکوراسیون آشپزخونه

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

کابینت کلاسیک، مجلل و درخشان

نمی دونم تا چقدر با کابینت کلاسیک آشنایی دارید. شاید برخی فکر کنن که به کابینت های با کلاس کابینت کلاسیک میگن و فقط قشر مرفه جامعه میتونن این کابینت ها رو داشته باشن. ولی اصلا این طور نیست. بیاید براتون توضیح بدم.

این نوع کابینت انواع مختلفی میتونه داشته باشه. از جمله کابینت آشپزخانه ممبران و کابینت کلاسیک چوبی. در حال حاضر این نوع کابینت از جذابیت خاصی برخوردار هست.

در این مطلب مجموعه ای از زیباترین طراحی های کابینت آشپزخانه کوچک و بزرگ رو مشاهده می کنید که این کابینت ها در رنگ های مختلف هستند و باعث زیبایی منزل شما می شوند.

مدل کابینت آشپزخانه کلاسی

کابینت کلاسیک طوسی

استفاده از پنجره های عمودی بلند در بخشی از آشپزخانه، نور این مکان رو کاملا تامین کرده. قرار دادن این نوع صندلی، این آشپزخانه رو به سمت مدرن شدن میبره.

شلف هایی که دراین نوع کابینت آشپزخانه به کار برده شده میتونه بخشی از نگرانی کدبانوهای محترم رو برای قرار دادن وسایل دکوریشون کم کنه. اگر از رنگ روشن در اینجا استفاده میشد به نظر بسیار شیک تر و مجلل تر دیده میشد.

کابینت کلاسیک چوبی با پاخور ها و سرستون های پرکار

همانطور که قبلا خدمتتون گفتم کابینت کلاسیک آشپزخانه اکثرا دارای طرح های ساده نیستن و نقش های زیادی دارن. برای مثال پاخورها و تاجهای پرنقش و یا درب های دارای معرق و منبت از مشخصه های طرح های کلاسیک کابینته. این نوع کابینت قابلیت ایجاد طرح و نقش های مختلف ساده و پیچیده رو روی خودشون دارن.

کابینت ممبران کلاسیک و مدرن

کابینت ممبران به دلیل نقش و طرح زیباش طرفدارهای زیادی رو به خودش جذب کرده. البته معایبی هم داره. معایب کابینت ممبران کم هم نیستن و بسیار ممکنه بهتون آسیب بزنن. پس باید حسابی حواستون باشه.

در عکس بالا شلف های طلایی طرح متفاوتی رو در این کابینت کلاسیک ایجاد کرد که بیشتر در مدل های مدرن بکار میره. قفسه های شیشه ای که در بالای آشپزخانه قرار دارن نمونه ای از معرفی این نوع کابینت هست. ترکیب رنگ ها هم خیلی مناسب انتخاب شده است.

کابینت ممبران کلاسیک با رنگ طوسی

در این مدل پاخورها خیلی متفاوت از کابینت های معمولی طراحی شدند. این مدل ها از ویژگی های خاص کابینت کلاسیک هست. استفاده از لامپ های خاص بالای جزیره، بسیار جلب توجه میکنن. به کار گیری این صندلی های کلاسیک با  این سبک آشپزخانه هماهنگ هست. تنها مشکل این آشپزخانه اینکه اگر رنگ روشن برای کابینت استفاده میشد، فضا رو بزرگتر نشون میداد. همانطور که میدونید رنگ های تیره، رنگ های دلگیری هستند.

کابینت آشپزخانه ممبران کلاسیک سفید با نور ضعیف

نور، اِلمان سلیقه ای. یک نفر مثل این عکس ترجیح میده آشپزخونش کم نور، لایت، شاعرانه و عاشقانه باشه و یک نفر دیگه هم آشپزخانه ی روشن و پرنور رو ترجیح میده.

همانطور که در شکل بالا میبینید رنگ کفپوش و دکوراسیون کاملا رنگ کابینت رو برجسته کرده. نورپردازی و استفاده از ظروف همرنگ کفپوش، به قسمت جزیره که در وسط آشپزخانه قرار گرفته نمای ویژه ای بخشیده است.

کابینت کلاسیک سفید با پنجره دایره ای

یکی از خصوصیات برجسته کابینت های کلاسیک وجود بوفه ها با درب شیشه ای است. با وجود پنجره ای که در این آشپزخانه اعمال شده نورپردازی مناسبی رو فراهم کرده.

ابعاد و تعداد کابینت ها به نظر برای وسایل آشپزخانه یک خانواده کافی و جادار باشه. به ویژه قسمت دکوری کابینت های کلاسیک که هر خانمی رو مجذوب خودش میکنه.

کابینت کلاسیک سفید

کابینت کلاسیک سفید در این سبک از کابینت ها، خیلی پرکاربرد هست و معمولاً رنگ هایی مانند قرمز، زرد و نارنجی که رنگ های تندی دارند در کابینت های کلاسیک جایگاه و کاربردی ندارند. به همین دلیل کابینت کلاسیک سفید رو جدا کردیم که این رنگ کاربرد زیادی در سبک کلاسیک داره.

 

۲۸ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آشپزخونه ی ما ...

کابینت آشپزخانه سفید

در این مطلب میخوایم به کابینت های آشپزخانه سفید بپردازیم. رنگ سفید همواره از محبوبیت خاصی بین مردم برخوردار بوده است. این رنگ که یکی از پرطرفدارترین رنگ های کابینت است، درتمامی سبک های طراحی کابینت بکار میره و محدود به سبک کلاسیک یا مدرن نیست. 

رنگ سفید حاوی آرامش و خلوص زیادی در خودش است. به همین دلیل هم طرفداران زیادی پیدا کرده. البته یکی دیگه از دلایل محبوبیت رنگ سفید در کابینت هم اینه که خیلی راحت با سایر رنگ ها ترکیب شده و با طیف وسیعی از رنگ ها بسیار هماهنگ به نظر میاد. 

پس از مقدمه ای در مورد رنگ سفید، بریم و چند مدل مختلف از کابینت آشپزخانه سفید ببینیم. 

کابینت آشپزخانه سفید با جزیره طرح چوب

کابینت آشپزخانه ام دی اف به رنگ سفید که دستگیره نداره. طراحی این کابینت در سبک مدرن انجام شده و همونطور که میبینین، جزیره ی این آشپزخانه دارای طرح چوب است. این طرح چوب کمک خیلی زیادی به گرمای محیط میکنه و بعث میشه محیط آشپزخانه سرد و بی روح نباشه.

کابینت آشپزخانه سفید با دستگیره های طلایی

کابینت آشپزخانه هایگلاس با رنگ سفید و رگه هایی از رنگ طلایی. رنگ طلایی بسیار زیبا و چشم نوازه. اما باید به مقدار مناسب برای طراحی ها استفاده بشه. نباید هیچگاه در استفاده از رنگ طلایی افراط به خرج داد. 

کابینت آشپزخانه سفید با کف مشکی

کابینت ام دی اف سفید با اپن قوس دار. تا الان هرچی طرح باهم بررسی کردیم، طراحی مدرن داشتن. این طرح هم یک آشپزخانه مدرن با رنگ های سفید، طوسی تیره برای صفحه روی اپن و نقره ای است. 

کابینت سفید با جزیره چوب

سفید تمام عیار. این طرح در استفاده از رنگ سفید افراط زیادی به خرج داده. نتیجه ی اون هم سردی زیاد فضاست. 

کابینت مسطح با رنگ سفید

کابینت آشپزخانه کوچک و مسطح که مناسب برای جاهای بسیار کوچیکه. طراحی این کابینت به صورت مدرن و بسیار زیباست. همون طور که میبینین، کابینت های زمینی دارای دستگیره و کابینت های دیواری بدون دستگیره هستن. جالبه! 

 

ممنون که به این مطلب توجه کردید. پذیرای نظراتتون هستم

 

۲۴ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۰۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آشپزخونه ی ما ...

کابینت آشپزخانه کوچک برای آشپزخانه شما

امروزه به دلیل کوچک شدن خانه ها، سایز آشپزخانه ها هم کوچیک شده و بنابراین توجه به کابینت های آشپزخانه کوچک و جنبه های مختلف اون مثل اصول طراحی، نورپردازی و ... خیلی اهمیت پیدا کرده. 

کابینت آشپزخانه کوچک میتونه از جنس کابینت ام دی اف، کابینت هایگلاس یا کابینت ممبران باشه. حتی کابینت های آشپزخانه کوچک با متریال چوب هم میتونن ساخته بشن. 

در کابینت های آشپزخانه کوچک، مهمتر از هرچیزی، طراحی مناسب و مخصوص فضاست. در ادامه اصول طراحی در آشپزخانه کوچک رو بهتون میگیم و چند مدل از کابینت آشپزخانه کوچک رو باهم میبینیم.

طراحی آشپزخانه های کوچک باید مواردی رعایت بشه که در ادامه بهش میپردازیم:

1) از تمام فضا باید به خوبی استفاده بشه. یعنی باید طراحی به صورتی باشه که هیچ فضای بدون استفاده ای در محیط وجود نداشته باشه. این کار رو شما نمیتونین انجام بدین و باید طراح براتون یک طراحی مناسب داشته باشه. پس باید طراحتون کاملا حرفه ای و ماهر باشه. 

2) نورپردازی و انتخاب رنگ فضا باید به صورتی باشه که باعث بزرگتر دیده شدن فضای کلی بشه. 

غیراز این دو موردی که گفتیم، موارد دیگر که جزئی تره هم وجود داره که در هنگام بررسی مدل ها به اون ها اشاره میکنیم. 

مدل کابینت آشپزخانه کوچک

در این بخش میخوایم 5 مدل از کابینت آشپزخانه که برای جاهای کوچک طراحی شده باهم ببینیم. در این مدل ها میبینیم که چه ترفندی بکار رفته تا برای استفاده از فضا در آشپزخانه کوچک مناسب بشه.

کابینت آشپزخاانه کوچک سفید هایگلاس

در این مدل شما شاهد یک کابینت آشپزخانه هایگلاس هستین که برای آشپزخانه ای نسبتا کوچک طراحی شده. برای اینکه کوچک بودن فضا احساس نشه، از رنگ سفید و قفسه های متعدد در آشپزخانه استفاده شده است.

کابینت آشپزخانه ممبران کوچک

رنگ سفید و آشپزخانه کوچک! اکثر آشپزخانه های کوچک دارای رنگ بندی روشن هستن! در این مدل کابینت های دیواری تعداد کمی دارن که باعث محدودیت در فضا میشن.

کابینت مدرن کوچک

کابینت مدرن ام دی اف و هایگلاس که خیلی جمع و جور  و زیباست. رنگ سفید باعث بزرگتر دیده شدن فضا میشه.

کابینت اشپزخانه کوچک با کشوی مخصوص

یکی از کارهایی که برای استفاده از فضاهای پرت میشه، استفاده از این کشو هاست که کارایی بسیار خوب و بالایی دارند. 

کابینتهایگلاسمدرن کوچک

یک مدل سفید، جذاب و کوچولو!

 

 

۰۲ مرداد ۹۸ ، ۱۸:۲۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آشپزخونه ی ما ...