جایی برای خوندن در مورد دکوراسیون آشپزخونه

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

کابینت ممبران

در ادامه ی بررسی انواع مدل های کابینت و بعد از بررسی کابینت های فلزی و ام دی اف و هایگلاس و همچنین بیان شیوه ی قیمت گیری در بلاگ های قبلی، در این مقاله میخوایم در مورد کابینت ممبران صحبت کنیم. ابتدا میبینیم که به چی میگیم کابینت ممبران؟ و سپس ببینیم که آیا کابینت ممبران همون کابینت کلاسیکه یا نه؟ اگر یکی نیستن، چه تفاوت هایی باهم دارن؟

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران در واقع کابینتیه که از متریالی ساخته شده که روکش اون متریال، ممبرانه. ممبران یک نوع روکش پی وی سیه. این روکش میتونه برروی متریال های مختلفی مثل ام دی اف، چوب و یا حتی نئوپان کار بشه. البته متریال محبوب برای روکش ممبران، ام دی افه و در بیش از 90 درصد موارد از مغزی ام دی اف استفاده میشه. مغزی ممبران ابتدا ابزار زده شده و طرح مورد نظرمون روی اون پیاده میشه. سپس روی مغزی چسب و رزین مالیده میشه و در نهایت روکش ممبران در داخل دستگاه و با حرارت نرم شده و مغزی در دستگاه قرار گرفته و روکش روی مغزی وکیوم میشه. به همین دلیل به کابینت ممبران، وکیوم نیز گفته میشه. روکش پی وی سی ممبران فقط بر روی یک طرف مغزی قرار گرفته و طرف دیگه ی ورق با روکش ارزون تری پوشیده میشه. ورق هایی با روکش ممبران علاوه بر کابینت، در ساخت کمد دیواری و سایر مصنوعات چوبی نیز به کار میره. 

کابینت ممبران کلاسیک و مدرن

همونجور که گفتم در واقع ممبران یک نوع روکشه اما در عرف به کابینت هایی که دارای روکش ممبران باشن، کابینت ممبران گفته میشه. کابینت ممبران با کابینت کلاسیک متفاوته. درواقع کابینت ممبران میتونه هم به صورت کلاسیک و هم به صورت مدرن باشه. این مساله بستگی به سبک طراحی کابینت های آشپزخانه داره و این نگرش که کابینت ممبران همون کابینت کلاسیکه کاملا اشتباهه.

کابینت ممبران مدرن دارای طراحی مدرنه و گاهی روکش های مخصوصی داره که براق بوده و ضخیم تر از روکش های عادی ممبران هستن. این روکش ها بسیار مشابه هایگلاس هستند و گاهی حتی با هایگلاس اشتباه میشن. همچنین این روکش به علت ضخامتش، نباید برروی مغزی قرار بگیره که طرح های ریزی داره چون این طرح ها خوب درنمیان.

کابینت ممبران کلاسیک میتونه دارای طرح های ساده یا پیچیده باشه. معمولا ممبران های ایرانی دارای طرح های پیچیده و پرکار هستن. ممبران های پرکار دارای نقش های متعدد و منبت و معقر های پیچیده و پرتعداد هستند و ممبران های اروپایی طرح های ساده تری دارن. طبیعتا کابینت هرچی پرکار تر باشه گرون تره و خرج بیشتری روی دست شما میذاره.

ممنون از توجهتون. میتونین سوالاتتون رو در قسمت نظرات بپرسین. من در اسرع وقت به شما پاسخ خواهم داد.

 


۲۸ مهر ۹۷ ، ۱۷:۴۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آشپزخونه ی ما ...

مدل های کابینت پی وی سی PVC

سلام! امیدوارم خوب باشین و از مطالبی که تا الان براتون اماده کردم استفاده کرده باشین. در بلاگ قبلی موضوعی رو باز کردم به اسم کابینت پی وی سی که میخوام توی این بلاگ اون رو ادامه بدم. قراره در ادامه چندتا مدل کابینت پی وی سی رو باهم ببینیم و بررسی کنیم. توی این مطلب 6 تا کابینت PVC رو بررسی میکنم و شماهم اگه در مورد این بررسی ها و حتی موارد قبلی مثل کابینت ام دی اف و کابینت هایگلاس و...  نظر یا سوالی داشتین، میتونین نظر یا سوالتونو در قسمت کامنت های وبلاگ بنویسین. من در اسرع وقت جواب نظرات و سوالاتتونو میدم.

یک مدل کابینت آشپزخانه پی وی سی (PVC) سفید. مدلی که باتوجه به رنگ بندی سردش خیلی احتمال داره که دل شما رو بعد مدتی بزنه. البته مدل های کابینت با رنگ سفید یه مشکل دیگه هم دارن و اون هم چیزی نیست جز نظافت! مدل های سفید با کوچکترین چیزی خیلی راحت کثیف میشن و رد دست و موارد مشابهش روی اون میمونه.  البته بااینکه این دوتا مشکلی که گفتم رو داره، اما نمیشه از مدل مدرن و جاداری کابینت ها عبور کرد. درکل شاید بهتر بود کمی در انتخاب رنگ دقت میشد تا بیشتر به دل بشینه.

این مدلی که میبینین، یک مدل کابینت پی وی سی (PVC) با طرح کابینت های گلاس است. طرح خوب و با رنگ بندی مناسبیه. به طور کلی ترکیب رنگ کرم قهوه ای هم پرکاربرده و هم تکراری نمیشه و دلنشینه. در اینجا این ترکیب رنگ با یک طراحی مدرن هم همراه شده و باعث جذابیت بیشتر آشپزخانه شده. یادتون باشه که برای جذابیت یک آشپزخانه، درکنار طراحی مناسب و کاربردی، انتخاب رنگ هم اهمیت زیادی داره.

کابینت آشپزخانه ی پی وی سی با بوفه که در اینجا میبینین کمتر استفاده و طراحی میشه. به طور کلی طراحی بوفه بیشتر مربوط به مدل های کابینت کلاسیک است و داخلش لوازم و وسایل تزیینی کلاسیک استفاده میشه اما اینجا میبینین که در یک طراحی مدرن به کار رفته و اتفاقا خوب شده.

در نگاه اول شما کاملا جذب این کابینت قرمز جذاب میشین ولی خب ممکنه در اثر گذر زمان، این رنگ دلتونو بزنه و از اونجایی که کابینت از جنس پی وی سی بوده و قیمت زیادی بابتش پرداخت شده، شاید نتونین اون رو به راحتی تعویض کنین واین مساله مقداری شما رو اذیت کنه. برای همین مساله سعی کنین در انتخاب رنگ کابینت خیلی دقت کنین تا بعد از مدتی از رنگش خسته نشین و تکراری نشه براتون.

 

یک مدل کابینت که برای آشپزخانه های کوچیک مناسبه. این مدل امروزه و باتوجه به کاهش مساحت خانه ها، خیلی طرفدار پیدا کرده چون از کمترین فضا بیشترین استفاده رو میکنه و در کناراین مزیت، بسیاار شیک و امروزیه. رنگ بندی کابینت و طرح اون هم مناسب و زیباست.

این مدل کابینت نیست اما یکی از مهمترین کاربرد های پی وی سی همونطور که در بلاگ قبلی هم گفتم، در محیط های مرطوب مثل استخره. کمد های داخل رختکن استخر به صورت مداوم با رطوبت در تماسن و بنابراین کاربرد پی وی سی در اونها خیلی منطقی و به صرفه ست. چون در غیر اینصورت باید خیلی سریع کمد هارو تعویض کرد و این باعث هزینه ی اضافی میشه. کمد های پی وی سی که در اینجاست طراحی خاصی نداره و رنگ بندی اون هم یک رنگ بندی کاملا ساده ست. نمیشه خیلی در مورد طرح و رنگش نظری داد.

 

درپایان از شما بابت توجه به مطالب تشکر میکنم.


۱۰ مهر ۹۷ ، ۱۷:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آشپزخونه ی ما ...

کابینت پی وی سی (PVC) و مزایا و معایب آن

توی بلاگای قبلی کلی در مورد کابینت های مختلف براتون توضیح دادم و اون ها رو بررسی کردیم. ابتدا کابینت فلزی رو باهم بررسی کردیم و در مورد مزایا و معایبش حرف زدیم. بعد از اون کابینت ام دی اف رو به صورت کاملا مفصل بررسی کردیم و هرچی خودم میدونستم سعی کردم باهاتون درمیون بذارم تا اگه براتون مفید بود، ازش استفاده کنین. بعد از ام دی اف، کابینت های گلاس رو بررسی کردیم و مزایا و معایب این نوع روهم بررسی کردیم و خیلی در مورد این کابینت هم صحبت کردیم.

حالا میرسیم به کابینت های پی وی سی (PVC) و میخوام کمی در این مورد صحبت کنیم. قبل از شروع توضیحات در مورد کابینت PVC یک توضیح در مورد خود متریال پی وی سی بدم که باهاش کابینت های پی وی سی رو میسازن. پی وی سی (PVC) یک نوع پلاستیکه. با ورقه های ضخیم این نوع پلاستیک، میتونیم بدنه ی کمد و کابینت و مواردی از این دست رو ساخت. البته در حال حاضر این جنس از کابینت ها کم کاربردن ولی داره به مرور زمان کاربردش بیشتر میشه و جای خودشو بین مصرف کننده های عام باز میکنه.

این متریال کاملا ضد آبه و بنابراین میشه از اون در ساخت بدنه ی اطراف سینک ظرفشویی و یا در اپن هایی که دارای سینک هستن، استفاده کرد. به دلیل ضد آب بودن، این کابینت ها میتونه خیلی از مشکلاتی که در مواجهه با کابینت های ام دی اف و چوب و های گلاس داریم رو برطرف کنه. البته بگم که شما میتونین کل کابینت هاتونو از جنس متریال مورد نظرتون (مثلا چوب یا ام دی اف و های گلاس و ...) بسازین و فقط قسمتی که اطراف و زیر سینک ظرفشویی قرار داره رو با متریال پی وی سی(PVC)  کار کنین. اگه بخواین کل کابینت هاتون از جنس پی وی سی باشه، از نظر قیمتی به صرف نیست و هزینه ی زیادی رو باید متقبل بشید.

همونجوری که گفتم اغلب کابینت آشپزخانه رو با پی وی سی (PVC) نمیسازن. دلیل این کار علاوه بر گران بودن این متریال، رنگ بندی و طراحی نسبتا ضعیف نسبت به متریال های دیگه مثل ام دی اف و هایگلاسه. در گذشته ورق های پی وی سی(PVC) فقط به رنگ سفید بودن اما الان و با پیشرفت تکنولوژی ساخت ورق های پی وی سی، فقط طرح های سفید کابینت تولید نمیشه و طرح ها و رنگ های بیشتری قابل تولیده.

اما الان ممکنه این سوال پیش بیاد که اگه از پی وی سی برای ساخت کل کابینت استفاده نمیشه و فقط بخش های اطراف سینک استفاده میشه پس کجاها میشه ازش استفاده کرد؟ جوابتون اینه که هرجایی نیاز باشه کمد یا کابینت یا دکور ما کاملا ضد رطوبت باشه. مثل کمد استخرها و کمد حمام ها و کابینت ها و قفسه های آزمایشگاه ها و ... .

مزایا و معایب کابینت پی وی سی (PVC)

بهتون یک کلیتی از مزایا و معایب کابینت پی وی سی (PVC) گفتم. الان میخوام ریز تر در موردش صحبت کنم و مزایا و معایب رو به صورت موردی نام ببرم. ابتدا معایب کابینت پی وی سی (PVC) رو باهم میبینیم و بعد از اون هم مزایای این کابینت هارو بررسی میکنیم.

معایب کابینت پی وی سی (PVC):

گرون بودن و هزینه ی زیاد اجرای کابینت پی وی سی (PVC)

تنوع طرح و رنگ خیلی محدود

مزایای کابینت پی وی سی (PVC):

ضد آب بودن و مقاوت کامل در برابر آب و رطوبت

مقاومت در برابر حشراتی مثل موریانه

وزن پایین و سبک بودن

قیمت کابینت آشپزخانه پی وی سی (PVC)

توی بلاگ های قبلی هم گفتم که قیمت های کابینت خیلی متغیره و همچنین وابسته به عوامل مختلفی مثل نوع متریال و یراق آلات و طرح شما و موارد مشابه هست. بنابراین قیمت دقیق دادن در مورد کابینت پی وی سی (PVC) معقول و شدنی نیست. اما ما میتونیم قیمت یک متر طول از کابینت استاندارد رو خدمتتون بگیم تا شما حدودی از قیمت ها رو درجریان قرار بگیرین.

قیمت یک متر طول استاندارد کابینت پی وی سی (PVC) برابره با حدود 1 میلیون و پانصد تا 1 میلیون و هشتصد هزارتومن. البته بازهم میگم که این قیمت متر و معیار خیلی قوی برای تعیین قیمت نیست و فقط حدودی از قیمت رو میده دست شما. البته احتمال افزایش اون طی روز های آینده و با این نوسانات ارزی موجود، هم بسیار زیاده.

در پایان اینجوری جمع بندی کنم که با وجود کم کاربرد بودن کابینت پی وی سی، مزیت ضد آب بودنش باعث شده که روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار بگیره و این افزایش کاربرد، باعث شده که با پیشرفت تکنولوژی طرح ها و مدل های مختلف کابینت پی وی سی(PVC) ایجاد بشه تا با سلیقه ی مشتری های عادی همگام باشه.

ممنونم از توجهتون. میتونین سوالات و نظراتتونو از من بپرسید و من در اسرع وقت به اون ها جواب میدم.


۰۱ مهر ۹۷ ، ۱۹:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آشپزخونه ی ما ...