کابینت آشپزخانه ممبران یکی از زیباترین و جدیدترین انواع کابینت به شمار میره که شما می تونید با هزینه ای معقول و مناسب، اون رو فراهم کنید.

البته انتخاب نوع کابینت سلیقه ای است و هر فرد بر اساس سلیقه و بودجه ای که مد نظرش هست یک نوع از اون رو برای آشپزخانه خودش سفارش میده. اما مهمترین مساله اینه که قبل ازخرید کابینت در مورد انواع اون بررسی داشته باشید تا بعد از صرف وقت و هزینه پشیمون نشید. 

در این مطلب میخوایم از بین کابینت های آشپزخانه، در مورد کابینت ممبران باهم صحبت کنیم.  

کابینت ممبران از متریال ممبران ساخته شده. ممبران یا وکیوم در واقع نوعی روکش PVC است که برروی مغزی ام دی اف mdf کشیده میشه. به این صورت که روی این متریال در صورت نیاز از قبل ابزار زده شده و طرح مورد نظر کار شده و به چسب و رزین آغشته می شه. سپس به کمک تکنولوژی مخصوصی، روکش ممبران برروی اون کشیده شده و اصطلاحا وکیوم میشه و بعد کابینت ساخته شده و نصب می شه.

کابینت کلاسیک ممبران

کابینت کلاسیک آشپزخانه کابینتی است که دارای طراحی مخصوص کلاسیک است. کابینت های کلاسیک سهم بزرگی از کابینت های ممبران رو به خودشون اختصاص میدن. این کابینت ها دارای جزئیات اجرایی زیادی نسبت به کابینت مدرن هستن و تفاوت های زیادی با کابینت های مدرن دارن. همانطور که در تصویر بالا میبینین استفاده بهینه از شیشه و ویترین در کابینت کلاسیک جلوه این آشپزخانه رو متحول کرده است.

بریم سراغ تنوع رنگ کابینت کلاسیک، کابینت سفید رنگ در اولویت انتخاب اکثر افراد هست. بعد از سفید میشه به رنگ های کرمی، گردویی، قهوه ای و نخودی نیز اشاره کرد.

به خاطر وجود روکش PVC در کابینت ممبران امکان آسیب رسیدن به مغزی اونها رو نخواهیم داشت. برای طراحی بر روی کابینت ممبران از دستگاه ها و ماشین آلات استفاده می‌شه.

کابینت مدرن ممبران

کابینت های ممبران فقط شامل مدل های کلاسیک نیستن. بلکه این کابینت ها به صورت مدرن هم میتونن طراحی بشن. البته باید بگیم که این مدل ها بسیار محدودن و کمتر به کار میرن. کابینت های مدرن ممبران دارای روکش براق مخصوصی هستن که از این جهت بسیار به کابینت های گلاس آشپزخانه شبیه هستن. 

مراحل ساخت کابینت ممبران

اول طرح و نقش های کابینت روی کابینت توسط دستگاه CNC  سی ان سی حکاکی میشن در مرحله بعد این ورق های MDF حکاکی شده رو داخل دستگاه وکیوم میبرند  ولایه نازکی از جنس PVC رو روی ورق ام دی افِ خام میچسبونند.

تمامی مراحل ساخت کابینت اعم از برش ، حکاکی و سی ان سی روی ام دی اف mdf  خام ، سمباده کشی ، وکیوم و روکش کردن درب در کارگاه های ساخت مصنوعات چوبی به طور کامل انجام میشه.

به دلیل قیمت بسیار بالای کابینت های چوبی، استقبال بیشتری از کابینت ممبران کلاسیک می‌شه. کابینت های ممبران با قیمتی پایین تر، کابینت کلاسیک مشابه با کابینت چوبی برای شما ایجاد میکنن. 

ممنونم که به این مطلب توجه کردید. میتونین نظرات و سوالات خودتون رو برام بفرستین. حتما پاسخگوی شما هستم.