میرسیم به مرحله ی بعد از اجرای کابینت. توی بلاگ قبلی گفتیم که یه کابینت چجوری اجرا میشه و این اجرا چه هزینه هایی میتونه روی دست شما بذاره. الان میخوایم ببینیم بعد از اینکه کابینت رو کابینت ساز برامون درست کرد و داخل خونمون نصب شد، برای اینکه دوام و عمر بیشتری داشته باشه چکار کنیم؟ در اخر هم چند جمله در مورد پاک کننده های مختلف که مناسب پاک کردن کابینت ام دی اف هستش و توالی اجرای کابینت بهتون میگم. امیدوارم براتون مفید باشه. میتونین برای اطلاعات بیشتر به بلاگمم سر بزنین و از مطالب دیگه استفاده کنین.

نگهداری پس از اجرای کابینت ام دی اف

دوده‌گیری آشپزخونه و پاک کردن کابینتا و از بین بردن لکه‌های روی کابینت ام دی اف و های گلاس، سخت‌ترین کار برای خانومهاست. بهتره برای تمیز کردن در و اجزای بیرونی کابینت از ابر استفاده بشه تا صدمه‌ای به کابینت ها وارد نشه. البته بهتره که از ابر نمدار استفاده بشه. البته بگم که اگر کابینت‌ها از جنس MDF هستن، حواستون باشه که اصلا برای شستنش از حجم آب زیادی استفاده نکنین. حجم زیاد آب می‌تونه کابینت‌های شما رو نابود کنه و مجبور بشین تا کلا کابینتاتونو عوض کنین. داخل کابینتاتونو قبل از اینکه روکش‌های پلاستیکی بندازین، با یه دستمال نمدار گردگیری کنین.

گردگیری باعث میشه که گرد و خاکهای داخل و روی کابینت که همچنان باقی موندن، پاک بشه و دیگه گرد و خاکی در کابینت باقی نمی‌مونه. وقتی تصمیم میگیرین که کابینت هاتونو تمیز کنین، می‌تونید یک بار همه ی ظرف‌هایی که مدت زمان زیادیه که ازش استفاده نکردین رو بشورین که احتمالا خاک زیادی گرفتن و حتی ممکنه عوامل بیماری زا هم روی اون ها تجمع پیدا کرده باشن.

بهترین پاک کننده ی کابینت MDF، پاک کننده‌های چند منظوره هستن که در بازار وجود دارن. میتونیم مقدار کمی از اونا رو، روی دستمال زده و با یک دستمال آغشته به پاک کننده، کابینت‌ها رو دستمال کرده و بعد از اون با یک دستمال خشک، کابینت رو خشک کنید. حالا سوال مهمی که پیش میاد اینه که لکه‌های سمج روغن روی کابینت‌ها رو چجوری میتونیم ازبین ببریم که چهره زشتی هم به کابینت می‌دن. برای از بین بردن این لکه‌ها می‌تونید از سرکه یا گاز پاک کن به شیوه‌ای که توضیح داده شد، استفاده کنین.

برای از بین بردن لکه‌های علامت گذاری شده روی کابینت‌ها، از الکل استفاده کنین. مقداری الکل روی یک پارچه نخی یا کتونی بریزین و روی سطح مورد نظر بکشین، سطح برش خورده ی لیمو رو در کمی جوش شیرین فرو کنین تا سطح کابینت رو باهاش تمیز کنین. بعد میتونین با یک اسفنج خیس و یک اسفنج خشک سطح کابینت رو تمیز کنین. حواستون باشه که لیمو و جوش شیرین رو روی سطح کابینت‌های سنگی مثل مرمر یا استیل نکشین چون ممکنه رنگشونو بپرونه. از طرفی حواستونم باشه که آب زیادی رو کابینت های چوبی نگیرین. کابینت های PVC اما از این جهت خوبن و خیالتون بابتش راحته.

توالی اجرای کابینت ام دی اف

بهترین زمان برای اجرای کابینت و دکوراسیون داخلی و سایر آیتم‌های ساخته شده با MDF بعد از تموم شدن کلیه ی عملیات ساختمانی و نقاشیه.