معایب کابینت های گلاس(highgloss)

توی بلاگ قبلی در مورد مزایای کابینت و ورق های گلاس صحبت کردیم و به طور کامل مزایای این نوع کابینت رو بررسی کردیم باهم. توی این بلاگ میخوایم درمورد معایب این کابینت ها صحبت کنیم. طبیعتا هر محصول و متریالی، یکسری مزایا و معایب رو در کنار هم داره و نمیتونیم بگیم که یک متریال هیچ عیبی نداره و یا هیچ مزایایی نداره. ما با توجه به کاربردی که ازش انتظارداریم باید مزایا و معایبش روبسنجیم و ببینیم که کدوم متریال برای کار ما مناسب تره. گفتیم که مزایای کابینت هایگلاس درخشندگی و زیبایی این ورق ها در کنار طرح و رنگ های متنوع اون و قیمت نسبتا مناسبشه (کمی از ام دی اف گرون تره).

حالا ببینیم که معایب این نوع از کابینت ها چیه؟

1)حساسیت نسبت به رطوبت

اگه یادتون باشه گفتم که مغزی ورق هایگلاس از جنس ام دی افه(MDF)، پس میشه گفت که اشکالات ام دی اف که مربوط به رطوبت میشه، تاحدودی در های گلاس هم وجود داره اما میزان این حساسیت مقداری نسبت به ام دی اف کمتره. علت اینکه این اشکالات کمتره به پوشش هایگلاس که از جنس پلکسی گلاسه برمیگرده.

2) تیز بودن لبه ها

در گوشه هایی که قطعه های برش خورده ی های گلاس (high gloss) با روش اتصال فارسی بر به هم متصل میشن، بخش های تیز به وجود میاد. این بخش ها میتونه آسیب برسونه. این مساله توی ورقه های ام دی اف هم وجود داره اما با سنباده کاری رفع میشه. اما های گلاس لبه های تیز تری داره و قابل سنباده زنی هم نیست. چون با سنباده، کمی از زیبایی های گلاس کاهش پیدا میکنه.

3) لک پذیری

یکی از بزرگترین مشکلات هایگلاس، اینه که در اثر تماس دست خیلی راحت لکه میشه. البته فقط تماس دست نیس، پاشیدن قطرات آب یا کف ناشی از شستن ظرف ها یا ریختن موادی مثل روغن و ... روی های گلاس باعث ایجاد لکه روی سطوح های گلاس میشه. هایگلاس به دلیل براق بودن، خیلی خوب این لکه هارو نشون میده و ممکنه این مساله باعث ناراحتی و اذیت شدن خانم های خانه که حساسیت زیادی روی تمیزی آشپزخونه هاشون دارن، بشه. البته درصورتی که به صورت مرتب و سریع، کابینت های آشپزخانه تمیز بشن، این مشکل هم رفع میشه. درپایان اینو بگم که لک پذیری های گلاس تیره بیشتره.

4) خش پذیری

روکش روی ورق های گلاس به صورتیه که نسبت به اجسام سخت و نیمه سخت مقداری حساسه و میتونه تماس این اجسام با های گاس، باعث ایجاد خش روی اون بشه. پلکسی گلاس نسبت به خش مقاومتی نداره. البته کیفیت پلکسی گلاس و ورقه ی هایگلاس هم خیلی توی میزان خش پذیری موثره و هرچه که باکیفیت تر باشه، کمتر دچار خطوط و خش روی اون میشه.

5) ورق یک طرفه

توی بلاگ های قبلی هم خدمتتون گفتم که معمولا ورق های گلاس یکطرفه ست و از یک جهت دارای پوشش پلکسی گلاسه. از طرف دیگه معمولا ورقه های ارزون تر مثل ملامینه استفاده میشه. برای همین اگه نیاز باشه که یه قسمتی از کابینت ، دوطرفه بشه و هر دوطرف های گلاس باشه، باید از دو ورق هایگلاس استفاده کرد و اصطلاح ورقه رو دوبل کرد. این عمل باعث میشه ضخامت کار بیشتر بشه و درضمن هزینه هم مقداری افزایش پیدا کنه.

6) خارجی یا ایرانی

ورق های هایگلاس، کیفیتشون کاملا به کیفیت تکنولوژی و دقت ساخت کارخانه تولید کننده ی ورق داره. باید حواستون باشه که ورق های کم طرح و ساده رو از برند های مطمئن تر جهانی انتخاب کنین. چون موج در روی این ورقه ها خیلی راحت دیده میشه.