در ادامه ی بررسی کابینت های مختلف، بعد از بررسی کابینت فلزی و سپس کابینت ام دی اف، در مورد کابینت های گلاس و مزایا و معایبش و کاربرد ها و محدوده ی قیمتیش در بلاگ های قبلی صحبت کردم و اطلاعات مختصری رو بهتون دادم. حالا توی این بلاگ میخوام چندتا عکس از مدل های مختلف و زیبای کابینت های گلاس رو بررسی کنم تا شاید بتونه بهتون در مورد آشپزخونه ایده بده و ازش استفاده کنین. میخوایم در اینجا 6 مدل کابینت های گلاس رو بررسی کنیم و نقاط قوت و ضعفشون رو بگیم و امیدوارم که براتون مفید باشه.

در این آشپزخانه بیشتر از اینکه کابینت و مدلش توی چشم باشه، چشم انداز فوق العاده ی اون آدم رو مجذوب می کنه. یک نما و چشم انداز هیجان انگیز که آدم دوست داره ساعت ها بشینه و بهش خیره بشه. از چشم انداز که بگذریم، میرسیم به خود آشپزخانه. ترکیب سفید و قهوه ای روشن ترکیب جذاب و خوبیه و تکراری نمیشه براتون. اما احتمالا بااین آشپزخانه مشکل کمبود فضا داشته باشید. تعداد و سایز کابینت ها برای یک خونواده ی متوسط مقداری به نظر کم میاد و بهتر بود یک جزیره هم بهش اضافه بشه.

یک مدل به شدت جذاب و خطرناک!! جذابیتش به علت رنگ قرمز جیغ کابینت هاست که در نگاه اول مارو مبهوت خودش میکنه. اما علت اینکه گفتم خطرناک هم دقیقا به همین رنگ قرمز کابینت ها برمیگرده. اول به طور کلی برای کابینت های خانگی کمتر از این رنگ استفاده میشه چون رنگ قرمز اگه مداوم استفاده بشه میتونه روی اعصاب ما اثر بذاره. دوم اینکه این طیف از رنگ ها میتونه خیلی راحت و در مدت زمان کوتاهی دل شما رو بزنه و این یعنی یا تحمل کردن و عذاب کشیدن یا خرج زیاد و تغییر رنگ یا مدل کابینت. 

سرد و بی روح و زمستانی! شاید بهترین توصیف برای این آشپزخانه همین باشه. رنگ طوسی کف در کنار کابینت های سفید، باعث سردی فضا شده و کمی خسته کننده شده. بااینکه ازنظر طرح آشپزخانه، طراحی قوی داره اما از نظر رنگ ضعیفه و زیاد چشم نواز نیست. به طور کلی این طرح و مشابهش کمتر در خانه های ایرانی مورد استفاده قرار میگیره.

یک مدل های گلاس سفید مشکی. این مدل سرمای کمتری نسبت به مدل قبلی داره و علت اون هم به تلفیق رنگ مشکی و سفیده برمیگرده. این ترکیب رنگی یکی از ترکیبات مورد استفاده در کابینت مدرن و چشم نوازه. ترکیب رنگ مشکی و سفید باعث ایجاد یک زمینه ی مناسب برای بروز رنگ سوم میشه. به نظرم  استفاده از ترکیب رنگ مشکی و سفید میتونه خیلی جذاب باشه.

 


یادتونه در مورد کابینت هایگلاس قرمز چی گفتم؟ به شدت جذاب و خطرناک!!! دقیقا به همون دلایل ترکیب بالا هم درکنار سود بردن از مزیت جذابیت، از مشکل خطرناک بودن هم رنج میبره. این مدل خیلی راحت میتونه شمارو در مدت کوتاهی دلزده کنه! پس باید برای انتخاب چنین مدلی، دلیل محکمی داشته باشید.

تمام مشکی! کم کاربرد اما خیلی جذاب. به علت فرهنگ ما، استفاده ی زیاد از رنگ مشکی زیاد توصیه نمیشه. اما اگه برای یه خونه در اروپا یا امریکا باشه به نظرم امتحان کردنش شاید بد نباشه!!