توی بلاگای قبلی کلی در مورد کابینت های مختلف براتون توضیح دادم و اون ها رو بررسی کردیم. ابتدا کابینت فلزی رو باهم بررسی کردیم و در مورد مزایا و معایبش حرف زدیم. بعد از اون کابینت ام دی اف رو به صورت کاملا مفصل بررسی کردیم و هرچی خودم میدونستم سعی کردم باهاتون درمیون بذارم تا اگه براتون مفید بود، ازش استفاده کنین. بعد از ام دی اف، کابینت های گلاس رو بررسی کردیم و مزایا و معایب این نوع روهم بررسی کردیم و خیلی در مورد این کابینت هم صحبت کردیم.

حالا میرسیم به کابینت های پی وی سی (PVC) و میخوام کمی در این مورد صحبت کنیم. قبل از شروع توضیحات در مورد کابینت PVC یک توضیح در مورد خود متریال پی وی سی بدم که باهاش کابینت های پی وی سی رو میسازن. پی وی سی (PVC) یک نوع پلاستیکه. با ورقه های ضخیم این نوع پلاستیک، میتونیم بدنه ی کمد و کابینت و مواردی از این دست رو ساخت. البته در حال حاضر این جنس از کابینت ها کم کاربردن ولی داره به مرور زمان کاربردش بیشتر میشه و جای خودشو بین مصرف کننده های عام باز میکنه.

این متریال کاملا ضد آبه و بنابراین میشه از اون در ساخت بدنه ی اطراف سینک ظرفشویی و یا در اپن هایی که دارای سینک هستن، استفاده کرد. به دلیل ضد آب بودن، این کابینت ها میتونه خیلی از مشکلاتی که در مواجهه با کابینت های ام دی اف و چوب و های گلاس داریم رو برطرف کنه. البته بگم که شما میتونین کل کابینت هاتونو از جنس متریال مورد نظرتون (مثلا چوب یا ام دی اف و های گلاس و ...) بسازین و فقط قسمتی که اطراف و زیر سینک ظرفشویی قرار داره رو با متریال پی وی سی(PVC)  کار کنین. اگه بخواین کل کابینت هاتون از جنس پی وی سی باشه، از نظر قیمتی به صرف نیست و هزینه ی زیادی رو باید متقبل بشید.

همونجوری که گفتم اغلب کابینت آشپزخانه رو با پی وی سی (PVC) نمیسازن. دلیل این کار علاوه بر گران بودن این متریال، رنگ بندی و طراحی نسبتا ضعیف نسبت به متریال های دیگه مثل ام دی اف و هایگلاسه. در گذشته ورق های پی وی سی(PVC) فقط به رنگ سفید بودن اما الان و با پیشرفت تکنولوژی ساخت ورق های پی وی سی، فقط طرح های سفید کابینت تولید نمیشه و طرح ها و رنگ های بیشتری قابل تولیده.

اما الان ممکنه این سوال پیش بیاد که اگه از پی وی سی برای ساخت کل کابینت استفاده نمیشه و فقط بخش های اطراف سینک استفاده میشه پس کجاها میشه ازش استفاده کرد؟ جوابتون اینه که هرجایی نیاز باشه کمد یا کابینت یا دکور ما کاملا ضد رطوبت باشه. مثل کمد استخرها و کمد حمام ها و کابینت ها و قفسه های آزمایشگاه ها و ... .

مزایا و معایب کابینت پی وی سی (PVC)

بهتون یک کلیتی از مزایا و معایب کابینت پی وی سی (PVC) گفتم. الان میخوام ریز تر در موردش صحبت کنم و مزایا و معایب رو به صورت موردی نام ببرم. ابتدا معایب کابینت پی وی سی (PVC) رو باهم میبینیم و بعد از اون هم مزایای این کابینت هارو بررسی میکنیم.

معایب کابینت پی وی سی (PVC):

گرون بودن و هزینه ی زیاد اجرای کابینت پی وی سی (PVC)

تنوع طرح و رنگ خیلی محدود

مزایای کابینت پی وی سی (PVC):

ضد آب بودن و مقاوت کامل در برابر آب و رطوبت

مقاومت در برابر حشراتی مثل موریانه

وزن پایین و سبک بودن

قیمت کابینت آشپزخانه پی وی سی (PVC)

توی بلاگ های قبلی هم گفتم که قیمت های کابینت خیلی متغیره و همچنین وابسته به عوامل مختلفی مثل نوع متریال و یراق آلات و طرح شما و موارد مشابه هست. بنابراین قیمت دقیق دادن در مورد کابینت پی وی سی (PVC) معقول و شدنی نیست. اما ما میتونیم قیمت یک متر طول از کابینت استاندارد رو خدمتتون بگیم تا شما حدودی از قیمت ها رو درجریان قرار بگیرین.

قیمت یک متر طول استاندارد کابینت پی وی سی (PVC) برابره با حدود 1 میلیون و پانصد تا 1 میلیون و هشتصد هزارتومن. البته بازهم میگم که این قیمت متر و معیار خیلی قوی برای تعیین قیمت نیست و فقط حدودی از قیمت رو میده دست شما. البته احتمال افزایش اون طی روز های آینده و با این نوسانات ارزی موجود، هم بسیار زیاده.

در پایان اینجوری جمع بندی کنم که با وجود کم کاربرد بودن کابینت پی وی سی، مزیت ضد آب بودنش باعث شده که روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار بگیره و این افزایش کاربرد، باعث شده که با پیشرفت تکنولوژی طرح ها و مدل های مختلف کابینت پی وی سی(PVC) ایجاد بشه تا با سلیقه ی مشتری های عادی همگام باشه.

ممنونم از توجهتون. میتونین سوالات و نظراتتونو از من بپرسید و من در اسرع وقت به اون ها جواب میدم.