در ادامه ی بررسی انواع مدل های کابینت و بعد از بررسی کابینت های فلزی و ام دی اف و هایگلاس و همچنین بیان شیوه ی قیمت گیری در بلاگ های قبلی، در این مقاله میخوایم در مورد کابینت ممبران صحبت کنیم. ابتدا میبینیم که به چی میگیم کابینت ممبران؟ و سپس ببینیم که آیا کابینت ممبران همون کابینت کلاسیکه یا نه؟ اگر یکی نیستن، چه تفاوت هایی باهم دارن؟

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران در واقع کابینتیه که از متریالی ساخته شده که روکش اون متریال، ممبرانه. ممبران یک نوع روکش پی وی سیه. این روکش میتونه برروی متریال های مختلفی مثل ام دی اف، چوب و یا حتی نئوپان کار بشه. البته متریال محبوب برای روکش ممبران، ام دی افه و در بیش از 90 درصد موارد از مغزی ام دی اف استفاده میشه. مغزی ممبران ابتدا ابزار زده شده و طرح مورد نظرمون روی اون پیاده میشه. سپس روی مغزی چسب و رزین مالیده میشه و در نهایت روکش ممبران در داخل دستگاه و با حرارت نرم شده و مغزی در دستگاه قرار گرفته و روکش روی مغزی وکیوم میشه. به همین دلیل به کابینت ممبران، وکیوم نیز گفته میشه. روکش پی وی سی ممبران فقط بر روی یک طرف مغزی قرار گرفته و طرف دیگه ی ورق با روکش ارزون تری پوشیده میشه. ورق هایی با روکش ممبران علاوه بر کابینت، در ساخت کمد دیواری و سایر مصنوعات چوبی نیز به کار میره. 

کابینت ممبران کلاسیک و مدرن

همونجور که گفتم در واقع ممبران یک نوع روکشه اما در عرف به کابینت هایی که دارای روکش ممبران باشن، کابینت ممبران گفته میشه. کابینت ممبران با کابینت کلاسیک متفاوته. درواقع کابینت ممبران میتونه هم به صورت کلاسیک و هم به صورت مدرن باشه. این مساله بستگی به سبک طراحی کابینت های آشپزخانه داره و این نگرش که کابینت ممبران همون کابینت کلاسیکه کاملا اشتباهه.

کابینت ممبران مدرن دارای طراحی مدرنه و گاهی روکش های مخصوصی داره که براق بوده و ضخیم تر از روکش های عادی ممبران هستن. این روکش ها بسیار مشابه هایگلاس هستند و گاهی حتی با هایگلاس اشتباه میشن. همچنین این روکش به علت ضخامتش، نباید برروی مغزی قرار بگیره که طرح های ریزی داره چون این طرح ها خوب درنمیان.

کابینت ممبران کلاسیک میتونه دارای طرح های ساده یا پیچیده باشه. معمولا ممبران های ایرانی دارای طرح های پیچیده و پرکار هستن. ممبران های پرکار دارای نقش های متعدد و منبت و معقر های پیچیده و پرتعداد هستند و ممبران های اروپایی طرح های ساده تری دارن. طبیعتا کابینت هرچی پرکار تر باشه گرون تره و خرج بیشتری روی دست شما میذاره.

ممنون از توجهتون. میتونین سوالاتتون رو در قسمت نظرات بپرسین. من در اسرع وقت به شما پاسخ خواهم داد.