در بلاگ قبلی در مورد کابینت چوبی آشپزخانه صحبت کردم و گفتم که کابینت های چوبی اگر گران ترین نوع کابینت نباشن، قطعا از گران ترین انواع کابینت بوده و کابینت هایی بسیار لاکچری، لوکس و چشم نوازی هستند. همچنین دلایل علاقه ی عمومی به چوب رو گفتم و بیان شد که چوب همواره در خود حسی از طبیعت رو به همراه داره و به دلیل گرایش فطری ما به طبیعت و زندگی در اون، ما علاقه ی زیادی به استفاده از متریال چوب در دکوراسیون خانه و آشپزخانه مثل کابینت و کمد های دیواری داریم. اما الان در این بلاگ میخوام در مورد مزایا و معایب کابینت چوب صحیت کنم. طبیعتا هرمتریالی تعدادی عیب و تعدادی مزیت داره که بررسی اون مزایا و معایب میتونه به ما در انتخاب اون متریال یا عدم انتخابش کمک کنه.

البته انتخاب یک متریال خاص، خیلی به کاربردی که ما از اون انتظار داریم بستگی داره. مثلا استیل با اینکه متریال خیلی گرون و خوبیه و عیب خاصی جز قیمت بالا نداره، اما این متریال برای کابینت های خانه های معمولی کمتر استفاده شده و برای دکور و کمد اصلا استفاده نمیشه و بیشتر برای آشپزخانه های بزرگ و کترینگ ها و بیمارستان ها و جاهایی که پخت صنعتی انجام میشه، استفاده شده و بنابراین انتخاب مناسبی برای خانه نمیتونه باشه. یا کابینت ام دی اف با اینکه خیلی مناسب و پرکاربرده اما برای محیط های مرطوب مثلا رختکن استخر ها اصلا مناسب نیست و برای اون جاها باید از کابینت PVC استفاده کرد.

خب بعد از این مقدمه ی نسبتا طولانی بریم سراغ اصل مطلبمون و بررسی مزایا و معایب کابینت چوبی.

مزایای کابینت چوبی

بذارین همین اول نتیجه ی کل این مقاله رو بگم. در مورد کابینت چوبی باید بگم:  آنچه همه خوبان دارند! هر مزیتی که فکر کنین در کابینت های چوب وجود داشته و میشه گفت از نظر فنی یکی از بهترین متریال ها و اصیل ترین متریال موجود در بازار  بوده و پر از مزیته.

با وجود کابینت چوب حسی ناب میتونین داشته باشین. حسی برخواسته از اینکه متریالی کاملا طبیعی و لاکچری در آشپزخانه ی شما وجود داره.

البته اینم بگم که کابینت چوبی کاملا بی عیب هم نیست. اما خب انقدر مزایا داره که بشه از اون عیب ها چشم پوشی کرد. در ادامه عیب های کابینت چوبی رو باهم بررسی میکنیم.

معایب کابینت چوبی

کابینت چوبی 2 تا عیب مهم داره. مورد اول قیمت کابینت چوبی که بسیار زیاده. تقریبا همه ی ما قیمت اون جنسی که خرید میکنیم برامون مهمه. دوست داریم بهترین متریال رو با توجه به قیمتی که مدنظرمونه انتخاب کنیم و جنسی که خرید میکنیم ارزش پولی که براش پرداخت کردیم رو داشته باشه. مدل های کابینت چوبی ارزش قیمتی ک براش پرداخت میشه رو داره اما مساله اینجاست که بودجه ی مامحدوده و قیمت کابینت خیلی زیاده!! حالا باید چکار کنیم؟ نمیشه از کابینت چوبی استفاده کرد؟! باید بگم از خود کابینت چوب شاید نشه استفاده کرد اما از کابینت های مشابه با طرح کابینت چوب و کابینت های روکش چوب میشه استفاده کرد. در مورد کابینت روکش چوب در پست های بعدی براتون توضیح میدم.

اما مورد دوم. این مورد به رنگ آمیزی این کابینت ها برمیگرده! رنگ های مورد استفاده در کابینت چوب، از نوع پلی استر هستن. این رنگ ها کیفیت خوبی دارن اما ایرادشون اینه که قابلیت لکه گیری ندارن و در صورت آسیب دیدن باید به صورت کامل تعویض بشه!

ممنون از اینکه مطلب رو خوندین. نظرات و سوالاتتون رو در زیر همین پست برای من بذارین و من در اسرع وقت جوابتونو میدم.