کاربرد های گلاس

درمورد هایگلاس و مزایا و معایبش صحبت کردیم و به طور کامل اون ها رو بررسیشون کردیم. حالا توی این بلاگ میخوایم در مورد کاربرد های هایگلاس و قیمتهاش کمی صحبت کنیم. البته بااین اوضاع ارزی که در حال حاضر حاکمه و نوسان قیمت ها، نمیشه قیمت دقیقی در مورد هایگلاس به مشتریان این محصولات داد اما میشه شیوه ی صحیح قیمت گیری و همچنین حدودی از قیمت هارو بیان کرد تا شما در جریان قیمت ها قرار بگیرین اما قیمت دقیق رو باید از خود کابینت سازها بخواید.

ابتدا کاربرد هایگلاس رو بهش میپردازیم. یادتونه که گفتم مغزی ورقه های هایگلاس از جنس ام دی افه و فقط روکش اون با ام دی اف متفاوته.روکش ام دی اف عمدتا از جنس ملامینه ست و روکش هایگلاس از جنس پلکسی گلاسه. به همین جهت خیلی از کاربرد های ام دی اف، شامل های گلاس هم میشه.

کاربرد های گلاس شامل مواردی مثل کابینت، دکور، سازه های معماری، کمد و به طور کلی مواردی که از ام دی اف معمولی استفاده میشه، هست. های گلاس درجاهایی که ما نیاز داریم درخشندگی زیادی داشته باشیم خیلی کاربرد داره و استفاده میشه.

قیمت کابینت های گلاس (High gloss)

ابتدا قبل از بیان محدوده ی قیمت کابینت های هایگلاس، عوامل موثر در قیمت این کابینت روخدمتتون میگم و بعد ازاون هم حدودی از قیمت هارو خدمت شما بیان می کنم. خب الان عوامل موثر در  قیمت گزاری رو باهم ببینیم:

1)اول از همه، نوع ورق انتخابی برای ساخت کابینت هایگلاس در قیمت نهایی تاثیر داره. اینکه ورق ایرانی باشه یا خارجی. با چه طرحی باشه و یا برند اون ورق چی باشه. همه ی این مواردی که خدمتتون گفتم در قیمت نهایی موثرند و درضمن ورقه های هایگلاس خارجی قیمت بالاتری نسبت به ورقه های ایرانی دارن.

2)دومین عامل موثر در قیمت گذاری، طرح کابینت هست. این عامل خیلی در میزان قیمت نهایی موثر میتونه باشه. به طوری که میتونه حتی اهمیتش از عامل اول هم بیشتر بشه. خوبه که هنگام سفارش طرح، یک کلیتی از طرح مورد نظرتون رو در ذهنتون داشته باشین و به کابینت ساز ارائه بدید تا براساس اون بتونین قیمت گزاری رو انجام بدید. حتما توی بلاگ بعدی چند طرح رو مرور میکنیم باهم تا طرح های زیبای کابینت های گلاس رو ببینین.

3)سومین و آخرین عامل هم جزییات اجرایی پروژه ست. مثل جنس و طرح یراق آلات، یونیت کابینت که چه جنسی باشه و ... .

قیمت کابینت های آشپزخانه هایگلاس (high gloss)

در بلاگ های قبلی گفتم که قیمت کابینت اینجوری نیست که شما قیمت واحد طول رو در متراژ ضرب کنین و یک قیمت ثابت به دست بیارید و بر طبق همون عمل کنین. قیمت کابینت خیلی متغیره و بستگی به اکسسوری و یراق آلات و نوع ورقه ی انتخابی و طرحتون داره. بنابراین برای قیمت گرفتن باید به این نکته توجه کنین که قیمت نهایی  برای شما چند درمیاد وزیاد کاری به قیمت طولی نداشته باشین. برای براورد نهایی قیمت باید یه مقدار زمان بذارید تا به بهترین نتیجه و قیمت گزاری برسید. در بلاگ «چجوری قیمت کابینت بگیرم» شیوه ی قیمت گزاری کاملا بیان شده. اما من اینجا بهتون یه حدودی از قیمت طولی کابینت میدم تا درجریان حدود قیمت ها باشید. البته بگم که الان مقداری قیمت ها نوسان داره و اصلا نمیشه یک محدوده ی قیمتی ثابت و مشخص گفت.

قیمت ها به ازای هرمتر طول(یعنی فاصله ای که کابینت روی زمین قرار داره) بر طبق آخرین قیمتی که براساس قیمت گزاری نیمه ی تابستون انجام شده، به صورت زیره:

نوع کابینت هایگلاس

بازه قیمت (مترطول)

ورق های گلاس ایرانی

900000 تا 1500000

ورق های گلاس خارجی

1500000 تا 1800000

الان بخوایم حساب کنیم یک آشپزخونه با کابینت 10 متری نیازه که برای ساخت کابینت هایگلاس، چیزی حدود 10 تا 16 میلیون هزینه بشه براش. بهتره با چندین نفر مذاکره کنین و در نهایت اقتصادی ترین قیمت با بهترین شرایط رو انتخاب کنین و حتما هم در ابتدای شروع کار قرار دادی محکم امضا کنین.

ممنون از توجهتون. نظرات و سوالاتونو برام کامنت بذارین تا در اسرع وقت بهشون جواب بدم.